- גיליון מס' 1 – הוראה מבוססת הכרות אישית תהליך ההכרות עם התלמיד מאפשר לנו לקיים תהליכי הוראה מיטביים מתוך יצירת התקשרות ובניית יחסים בין אישיים.
עברית | ערבית - גיליון מס' 2 – הגדרת מטרות מפורשות הגדרת מטרות מפורשות לשיעור ופעילות, תוך מתן הדגשים לתכנון מכוון מטרות ולהצגת המטרות לתלמידים כחלק מאורח החיים בהוראה.
עברית | ערבית - גיליון מס' 3 – תיאום ציפיות בהוראה מפורשת הגיליון מציג כיצד הגננת עורכת תיאום ציפיות בהוראה מפורשת והסכם קבוצתי עם תלמידי הגן ומציע פרקטיקה ליישום 'גלגל הציפיות'.
עברית | ערבית - גיליון מס' 4 – ייצוג מפורש של ידע הגיליון מציג כיצד ייצוג מפורש של ידע (סכמות קוגנטיביות) חיוני בתהליכי עיבוד מידע ואחסונו בצורה יעילה.
עברית | ערבית
הכלה והשתלבות
חזרה להכלה והשתלבות
תפקידה של מערכת החינוך לאפשר את מימוש זכויותיהם של כלל התלמידים להשתתפות שוויונית ופעילה בחברה. מתפקידה לתת הזדמנות שווה ואמיתית לכולם לרכוש ידע, להתקדם ולהתפתח מבחינה לימודית, רגשית, חברתית וגופנית, מתוך מתן מענה לצורכיהם, לנטיותיהם ולתחומי העניין שלהם.
הכלה בכיתת הגן מבוססת על יחס אישי, טיפוח תחושת מסוגלות של כלל התלמידים, גיוון בדרכי הלמידה והערכה תפקודית. הסרת חסמים ללמידה ולהתפתחות והנגשה משפרות את סיכוייו של כל תלמיד לממש את הפוטנציאל האישי שלו מתוך תחושת הצלחה, סיפוק אישי ומימוש עצמי.
- אוגדן הכלה קדם יסודי
- כנס הכלה
מטרת הכנס לסייע לצוותי חינוך בגן הילדים להרחיב את הידע הקיים בקידום ההכלה בגן ההטרוגני ולהציג נקודות מבט נוספות של קהילת באי הגן להתמודדות עם אתגרים ומתן מענה מותאם. - הכלה למעשה, עדי אלטשולר
עדי אלטשולר מנהיגה ויזמת חברתית, מייסדת תנועת "כנפיים של קרמבו". עמותת אינקלו המובילה הקמה של מוסדות חינוך מכילים לוקחת אותנו למסע מאחורי הפיכת החברה למכילה. - חוזר מנכ"ל לקידום הכלה
- המלצות לתהליך קליטת ילד הזקוק למענים ייחודיים בגן הילדים
- לוח גאנט – הכלה בכיתת גן הטרוגנית
- לוח גאנט – ניהול צוות גן עם ילדים הזכאים לשירותי חינוך מיוחדים
- להרחבה: הכלה והשתלבות – פורטל פדגוגי