דלג אל

טיפוח המוטוריקה העדינה

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות אישיות
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית

אודות הפעילות

טיפוח המוטוריקה העדינה באמצעות פקקים

ערכה: מיכל טל, מדריכה ארצית לחינוך גופני

פעילות לקבוצות של שניים עד ארבעה ילדים מסביב לשולחן

ציוד

  • כעשרים פקקים בקופסה לכל קבוצת ילדים פעילה (לוודא קודם לכן שהפקקים לא ישרטו את השולחן). הפקקים במשחק נקראים לפי התפקיד 'פינים' או 'כדורים'.
  • שולחנות בלי כיסאות. מספר שולחנות כמספר הקבוצות המשחקות.
  • סלוטייפ לסימון שערים ברוחב 30-25 ס"מ

 

באולינג פקקים
1. מסדרים שישה פקקים ( "פינים") לרוחב שולחן. עומדים בטור מנגד בצד המרוחק מהפקקים (ראו תמונה א').
2. לכל ילד שני פקקים ("כדורים") ושני ניסיונות רצופים לפגוע בפקקים שמנגד.
3. פוגעים בפקק בסנוקרת: חיבור בין האגודל והאצבע (או הקמיצה) בקרבת הפקק ויישור האצבע בזריזות כשהיא פוגעת בפקק לכיוון הנבחר.
4. בסיום תורו, כל ילד מסדר את שורת הפקקים לבא אחריו.

 

שער ללא שוער
1. מסמנים "שער" בעזרת סלוטייפ בקצהו האחד של השולחן (תמונה ב'). השער ללא הגנה וללא שוער.
2. עומדים בטור נגד השער בצד המרוחק מהפקקים.
3. לכל ילד שני פקקים ושני ניסיונות רצופים להבקיע גול לשער.
4. פוגעים בפקק באמצעות חיבור בין האגודל והאצבע (או הקמיצה) בקרבת הפקק ויישור האצבע בזריזות כשהיא פוגעת בפקק לכיוון הנבחר.
5. בסיום תורו כל ילד אוסף את שני הפקקים שלו וחוזר לסוף התור.

 

מגדל של פקקים
1. בונים מגדל מדורג מעשרה פקקים בצידו האחד של השולחן (תמונה ג').
2. עומדים בתור מנגד בצד המרוחק מהמגדל.
3. לכל ילד שני פקקים ושני ניסיונות רצופים להפיל את המגדל באמצעות 'סנוקרת' (התנועה הנ"ל).
4. בסיום תורו, הילד בונה את המגדל מחדש לטובת הילד הבא אחריו וחוזר לסוף התור.

גיוון המשחק
אפשר ואף רצוי לשחק משחקים אלו על שטיח יציב וקשה, כאשר הילדים שוכבים או עומדים בעמדות מוצא שונות המחזקות את הגוף דוגמת עמידת שש, ישיבה מזרחית, שכיבה על הבטן ועוד.

אולי תתעניינו גם ב...

מה עושים כשכועסים
מה עושים כשכועסים? בסרט זה תוכלו לצפות במגוון דרכים יצירתיות ומקובלות להתמודדות עם קונפליקטים וכעסים ותגלו כיצד השיח הרגשי יכול להיות מיושם בגן הלכה למעשה
אוגדן 'ערבות הדדית' מספרי ספריית פיג'מה
הנושא השנתי של משרד החינוך בשנת תש""ף היה 'ערבות הדדית'. האגף לחינוך קדם יסודי בשיתוף ספריית פיג'מה הפיקו עלון מקוון ובו מרוכזים מידע, הצעות לפעילויות וקישור...
משחקים חברתיים בגן יער
סביבה החוץ כיתתית מזמנת חומרים ותנאים למשחק חברתי עשיר. מכיוון שכך, אין צורך להביא ליער משחקים מבחוץ אלא ליהנות מהשפע שהסביבה מספקת. בסרטון ניתן לראות את ילד...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.