חפש ב:

פעילות תנועה עם עיתונים

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ידע בין תחומי, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות, קהילתיות, יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, למידה במרחבי חיים, ידע עולם, ידע תהליכי
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית, חינוך לתנועה

אודות הפעילות

שכלול התנועה במרחב ואיזון הגוף באמצעות פעילות עם עיתון
ערכה: מיכל טל, מדריכה ארצית לחינוך גופני
הפעילות התנועתית מותאמת לקבוצה של 10 עד 12 ילדים. אפשר לקיימה במפגש מליאה לסירוגין כשכמה ילדים פעילים במרכז והשאר צופים.
אמצעים
עיתונים כמספר הילדים המשתתפים בפעילות ואף יותר למקרה שעיתון נקרע
הכשרת מרחב לפעילות בלא מכשולים
הכנה לפעילות התנועתית
1. שיחה עם ילדי הגן: "מה אפשר לעשות בתוך הגן שיחמם אותנו ויניע את גופנו"?
2. מביאים עיתון למליאה בתוך קופסת הפתעה ומלווים בדקלום "בואו ילדים לראות את קופסת ההפתעות, צבעונית היא ויפה ובסרט עטופה, הפתעות רבות בפנים ואתם כבר סקרנים. מי רוצה פה לנחש בקופסה שלי מה יש?"
3. מנחשים "בקופסה מה יש"? דרך שאילת שאלות, ניחוש, רמזים...
4. חושפים את מה שבקופסה. שאלה: "בתוך הקופסה מסתתר עיתון, אז מה אפשר לעשות בגן עם עיתון"?

עיתונים בתפזורת
כל ילד מקבל עיתון ומניח אותו במרחב. העיתון הוא המרחב האישי לביצוע פעולות מגוונות.
- התנסות במנחי ישיבה מגוונים על העיתון דוגמת ישיבה מזרחית, ישיבה שפופה, בברכיים כפופות...
- התנסות בעמידות מוצא מגוונות ומאתגרות: עמידה בפיסוק מעל העיתון מבלי לדרוך עליו; עמידת ארבע או שש מעל העיתון מבלי לדרוך עליו; עמידה ברגליים צמודות על העיתון; על רגל אחת; כשהראש מוטה מטה ועוד...
- התקדמות בין העיתונים מבלי לדרוך עליהם. לסימן חזרה לעיתון האישי עם שינוי קצב ההתקדמות או צורתה: בדהרות, בקפיצה על רגל אחת, בעיניים עצומות וידיים פשוטות לפנים ועוד...
- איזון העיתון על איברי גוף שונים: ראש, גב, ברך, כף יד פרוסה ועוד...
- שימוש בעיתון כבסיס ההולך ומצטמצם על ידי קיפולו והפניית תשומת לב הילדים ליכולתם לאזן את גופם ולבצע תנועות גוף במרחב הקטן שנוצר
- הנפת העיתון מעלה בעדינות ותפיסתו בטרם ינחת על הרצפה

מסלול תנועה מעיתונים
יוצרים מסלול מעיתונים ומתקדמים במסלול או מעליו בדרכי התקדמות מגוונות.
אפשר לשנות את המרחק בין העיתונים המרכיבים את המסלול כדי להתאים את דרגת הקושי והאתגר.
- הולכים בין העיתונים
- קופצים מעליהם
- הולכים על העיתונים מבלי לגעת ברצפה
- הולכים על ארבע מעל העיתונים מבלי לדרוך עליהם
- מתקדמים על שלושה איברי גוף בלבד
- הולכים הצידה או אחורנית על המסלול

משחק הכיסאות מעיתונים
- מניחים עיתונים בסידור הדומה לזה של משחק הכיסאות בשתי שורות מקבילות, וכשהמוזיקה נפסקת עומדים על עיתון המשמש בסיס.
- משנים את צורת ההתקדמות מסביב לעיתונים: קפיצות על רגל אחת, קפיצות בשתי רגליים, הליכה אחורנית, הליכת סרטן ועוד...
- משנים את עמדת המוצא על גבי העיתון: עוצרים על העיתון בעמידה על רגל אחת; עמידת פיסוק; ישיבה על הישבן כשהרגליים באוויר; ישיבה שפופה כשהידיים לפנים...
- מזמינים שני ילדים להתקדם ביחד ולתפוס מקום על עיתון במשותף.
הערה: לאורך כל הפעילות מומלץ לבקש מהילדים להציע רעיונות משלהם, לתאר אותם במילים ולהדגים לחברים.
תודה למירית כהן על הרעיונות לפעילות ההכנה.

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.