חפש ב:

לא נפסיק לשחק

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ידע בין תחומי, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות, קהילתיות, יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, למידה במרחבי חיים, ידע מתחומי הליבה
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית, חינוך לתנועה, חינוך לשלומות

אודות הפעילות

"לא נפסיק לשחק... בגן הילדים
גננות יקרות,
אנו שמחים להעשיר את אוצרכן בספר משחקים שמיועד לגני הילדים.
משחר ינקותם נעים הילדים – זוחלים, הולכים, מנתרים, רצים ומשחקים. במהלך המשחקים הם לומדים להכיר את גופם ואת מקומם במרחב האישי והכללי.
גיל הגן הוא התקופה שבה מתבססת ההתפתחות התקינה ונקנים בה הרגלים נכונים אשר ישמשו את הילדים בחייהם כבוגרים. בעידן שבו אנו מצויים לא מרבים הילדים לעסוק בפעילות גופנית בשעות הפנאי. במקום זאת הם מבלים שעות רבות מול מסכי הטלוויזיה, המחשב והטלפונים החכמים. אימוץ הרגלים אלו עלול לגרום להשמנה ולתחלואה. חובתנו לשנות זאת. עלינו לעודד את התפתחות תנועתם והתקדמותם בהנאה ולהרגיל את ילדינו לאמץ אורח חיים פעיל!
בעזרת המשחק המַדמה את מציאות החיים מפתחים ערכים רבים חברתיים, חינוכיים ולימודיים והתייחסות לגוף. משחקי התנועה המופיעים בספר זה מזמנים לילדי הגן פעילות בהנאה בשילוב אינטראקציה חברתית. בספר תמצאו רעיונות למשחקים בהרכבים שונים: יחידים, זוגות וקבוצות שאפשר לשחק בפעילות עם הגננת בגן הילדים, כמו גם בבית ובחצר השכונתית. בכל מקום יש להקפיד על כללי זהירות כדי להבטיח את שלומם ובטיחותם של הילדים.
החינוך אינו משחק ילדים אך המשחק הוא החינוך במיטבו!
שחקו בהנאה ובהנעה!
דברי מנהלת האגף לחינוך קדם יסודי והמפקח הממונה על החינוך הגופני המובאים בפתח חוברת המשחקים

תוכן העניינים
הנחיות למנחה הפעילות
פרק א: משחקי זריזות ועוררות
1 חיבוקים מוזיקליים; 2 חישוקים מוזיקליים; 3 רוקנו את הסל; 4 גשם ורעם; 5 העבר כדורים מדלי לדלי; 6 בקבוקים קמים ונופלים; 7 בלון באוויר; 8 גשר מזהב; 9 יש לנו תיש
פרק ב: משחקי התמצאות, ארגון וסדר
10 התקבצות בקבוצות; 11 מרבה רגליים; 12 הדרקון הענק; 13 הקבוצה הזריזה; 14 השורה הקשובה; 15 עמדו לפני; 16 המנהיג הקטן; 17 חוט ומחט; 18 ים- יבשה; 19 הרמזור; 20 חפצים נסתרים; 21 עוברים מתחת לרשת; 22 הקטר והקרונות

פרק ג: משחקי דיוק, מסירה ותפיסה
23 המעגל הזריז; 24 הכדור הכי קרוב; 25 הילד במעגל; 26 כדורגל סיני; 27 הכדור המהיר; 28 גשר ומנהרה; 29 הכדור הלוהט; 30 השחל טבעת; 31 גוגואים/אג׳ואים; 32 גולות; 33 גוגואים למטרה; 34 רק אני והמחבט שלי; 35 כדורת קבוצתית
פרק ד: משחקי תופסת
36 תופסת רגילה; 37 תופסת עכברים; 38 תופסת מנהרה ועץ; 39 תופסת נחשים; 40 תופסת אטבים; 41 תופסת ישיבה; 42 תופסת צבעים; 43 תופסת צבעים בקבוצות; 44 הארנבות הצבעוניות; 45 תופסת זנבות; 46 תופסת שרשרת; 47 תופסת כיף כף

פרק ה: משחקי קלאס, ריצה וקפיצה
48 קלאס עם שקית שעועית או אבן; 49 קפוץ מעיגול לעיגול; 50 המעגל המקפץ; 51 מסלול אתגרים; 52 גומי יפני; 53 דוב דובון - האם אתה ישן? 54 ברווזים ברווזים, בואו הביתה; 55 חתול ועכבר במעגל; 56 המטפחת; 57 אחת, שתיים, שלוש, דג מלוח; 58 שלום אדוני המלך; 59 תפ-סו-ני; 60 מי נגע בי

פרק ו: משחקי חשיבה – שיתוף פעולה
61 חציית הנהר; 62 לכל כדור יש שם; 63 מעגל שמות; 64 תפוס את המטפחת; 65 שמור על הבית; 66 הופ הגענו; 67 כדור במעגל; 68 חם קר; 69 כדור שמיכה; 70 הַדַּלְגִּית המציירת
פרק ז: משחקים בכדור ענק
71 מסירות מיד ליד; 72 כדור דחיפה; 73 כדור רדיפה; 74 הכדור המעופף
______________________________________________
החוברת נכתבה בגף חינוך גופני במזכירות הפדגוגי של משרד החינוך.
כתיבה ועריכה:
אברהם זוכמן, המפמ""ר והממונה על החינוך הגופני
דליה ואקיל, מדריכה ארצית לחינוך גופני
מיכל טל, מדריכה ארצית לחינוך גופני בגני ילדים
ד""ר מירי שחף, מרצה במכללת גבעת וושינגטון
צפרירה זאב, מורה לחינוך גופני
תמי אילון, מדריכה ארצית לחינוך גופני בגני ילדים

הוצאה לאור: גף הפרסומים, משרד החינוך, © כל הזכויות שמורות למשרד החינוך, ירושלים, התשע""ו-2016
" https://meyda.education.gov.il/files/PreSchool/lo-nafsik-lesahek.pdf

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.