דלג אל

מרכזי העשרה בתחום המוזיקה

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
קהילתיות, ביטוי אישי, ידע מתחומי הליבה, ידע בין תחומי, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות, יזמות ויצרנות, למידה במרחבי חיים, ידע תהליכי, ידע עולם
סביבות למידה:
מחוץ לגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. אומנויות - אומנות מוזיקה: האזנה פעילה לאוצר מוזיקלי איכותי, ביצוע: שירה, נגינה, אלתור, רישום

אודות הפעילות

רציונל
מרכזי העשרה בתחום המוזיקה מזמנים מרחב תרבותי המאפשר לימוד מוזיקלי חווייתי באמצעים טכנולוגיים מתקדמים וכוחות הוראה מקצועיים הפועלים לקידום ילדי הגנים והקהילה.
האגף לחינוך קדם-יסודי רואה בהפעלת מרכזים אלו חשיבות רבה וכלי להעשרה תרבותית של הילד ולפיתוח מיומנויות של האזנה, ביצוע (תנועה, שירה, נגינה) ואלתור.
מרכזים אלה יוצרים יחסי גומלין בין ילדי גנים, הורים, תלמידי אומנויות ומוזיקאים כדי לתת מענה לכיתות גן רבות.
מקצת ממרכזי ההעשרה מקיימים פעילויות משותפות להורים בשעות אחר הצוהריים או בימי שישי בבוקר, וכך מעודדים צרכני תרבות עתידיים.
רשויות מקומיות רבות שותפות להקמה ולתקצוב של מרכזי העשרה ברחבי הארץ. לכן חשוב לעבוד בתיאום עם האגף לחינוך קדם-יסודי בכל הנוגע למדיניות, לייעוץ ולהדרכה, לסיוע ולגיוס כוח אדם מקצועי ולהמלצה לציוד מקצועי ולארגון סביבה מעודדת פעילות.
מטרות
1. טיפוח רגישות לקול, לכלי ולמוזיקה
2. פיתוח היצירתיות בקול ובכלי
3. עידוד צרכני תרבות ביקורתיים
עקרונות להקמת המרכז
- מנהלת המרכז תהיה אשת מקצוע בתחום המוזיקה שתבנה תוכניות עבודה אינטגרטיביות על פי מדיניות האגף לחינוך קדם-יסודי והמחוזות התומכת בהמשכיות הפעילות בגני הילדים.
- פתיחת המרכז מותנית בקבלת אישור לתוכנית העבודה ולפעילויות המתוכננות מהמפקחת הישירה על גני הילדים באזור ומהמדריכות המקצועיות בתחום מטעם האגף לחינוך קדם-יסודי.
- עיצוב המרכז יהיה ייחודי (שונה מסביבת הגן) ויאפשר התנסות בכלים ובאמצעים טכנולוגיים שונים שישכללו את המיומנות של הלומד העצמאי.
- הצטיידות המרכז תהיה מקצועית ותכלול כלי נגינה מקצועיים ואמצעים טכנולוגיים עדכניים.
הצטיידות מקצועית
ההעשרה המוזיקלית של הילדים תתבסס על:
- רפרטואר איכותי שיטפח את טעמם האישי של הילדים ויהיה דגם לחיקוי קולי
- הצטיידות מוזיקלית מקצועית שתעשיר את עולמו של הילד ותְפתח מודעות לאיכות צלילית
- אמצעים טכנולוגיים שיעשירו את הנושא המוזיקלי ויאפשרו דרכי הוראה ולמידה עדכניות
המשכיות בגן
- שילוב היצירות והשירים הנלמדים במרכז בעבודה השוטפת של הגן
- אימוץ דרכי הוראה ולמידה שישכללו את העשייה בגן
- שילוב הנושאים הנלמדים באירועים מיוחדים
מפגש שיא
שיא התוכנית בקונצרטים מיוחדים שהילדים יוכנו אליהם במשך השנה, בפעילות של הורים וילדים בשעות אחר הצוהריים או באחד מימי שישי בשעות הבוקר.

אולי תתעניינו גם ב...

קסם של תיאטרון – מדריך לגננת
במדריך מגוון הצעות לפעילויות לטיפוח היכולות התיאטרליות הטמונות בכל ילד. שילוב פעילויות אלה ונוספות, כיד הדמיון והיצירתיות של המחנכים, בחיי הגן יאפשר להפיק את...
כשהמוזיקה ממשיכה להתנגן
הסרטון עוסק בקידום ביטוי אישי יזמות ויצרנות בגן הילדים ומדגים כיצד נאפשר לילדים להאזין, לשיר ולזמזם, לפעול בעקבות שיר, לחקור את הצלילים שבסביבתם בכל מקום, בג...
מחפשים את המטמון – שימוש במפת הגן
בסרטון נצפה בקבוצת ילדים מגן רימון בירושלים משחקים בהטמנת חפץ, בסימונו במפת המטבח ובחיפוש אחריו
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.