שילוב ילדים לקויי ראייה
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- קהילתיות, ביטוי אישי, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות
- סביבות למידה:
- כל הגן
- מעגל השנה:
- כל השנה
- חינוך גופני: חינוך לתנועה
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
מדריך לשילוב ילדים עיוורים ולקויי ראייה בפעילות גופנית בגני ילדים
המדריך הוכן בשיתוף פעולה של הפיקוח הארצי על החינוך הגופני, הפיקוח הארצי על עיוורים ולקויי ראייה והאגף לחינוך קדם יסודי.
כתיבה ועריכה: אברהם זוכמן, המפמ"ר והממונה על החינוך הגופני; ד"ר רנה לוי, מדריכה ארצית לעיוורים ולקויי ראייה בגיל הרך; תמר אילון, מדריכה ארצית בחינוך גופני.
המדריך עוסק בקשיים ובמגבלות של ילדים עיוורים ולקויי ראייה ומציע דרכי עבודה ופעילויות גופניות מגוונות המותאמות לקשיים. את הפעילויות יבצעו לקויי הראייה עם ילדי הגן הרואים וכך ירגישו שווים בין שווים.
המדריך נועד לשמש כלי עזר לגננות בחינוך הרגיל שמשולבים בגניהן ילדים עיוורים ולקויי ראייה.
תוכן העניינים
פתח דבר, הקדמה
מבוא
התאמת הפעילות הגופנית
עקרונות עבודה בשילוב
התאמת הפעילות הגופנית בגן הילדים
הכרת הגוף וגבולותיו
מבנה איברי הגוף, מיקומם ומרקמם
הגוף כשלם
החושים ותפקידם
התארגנות במרחב האישי והכללי
יציבה נכונה
המשחק התנועתי קבוצתי
הערכת ביצוע של תפקודי התנועה בגן הילדים
נספחים:
רשימת ציוד וחפצים מומלצים לפעילות
ספרים מומלצים לעיון
הצצה למדריך לגננת
המדריך נועד לגננות שעובדות עם לקויי ראייה. לקבלת המדריך פנו לאגף לחינוך קדם יסודי.
המדריך הופק בגף פרסומים של משרד החינוך, 2009