דלג אל

מסלולי תנועה וטיפוס במרחב פתוח

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
למידה במרחבי חיים, ידע תהליכי, מיומנויות אישיות
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית, חינוך לתנועה

אודות הפעילות

תנועה וטיפוס הם צורך בסיסי של כל ילד. ילדים עושים זאת באופן טבעי בסביבה מאפשרת. שהות במרחב פתוח מאפשרת תנועה מגוונת כריצה, טיפוס, שיווי משקל. ילדים גם אוהבים לבנות בכל מקום. גם כאשר הם בחורשה הם משתמשים בחומרים טבעיים שהסביבה מזמנת. בסרטון נוכל לראות את ילדי גן ורד בקיבוץ אפק יוצרים באופן עצמאי נדנדות ומסלולים מקרשים וחומרי בנייה שמצאו בדרך ליער האקליפטוס. הפעילות מאפשרת שיפור מיומנויות מוטוריות, מטפחת תחושת זהירות ומסוגלות ובד בבד רכישת מיומנויות של קשירות מסוגים שונים.

אולי תתעניינו גם ב...

שדה פרחי הבר כסביבת חיים
בסרטון מסביר ד"ר נח רוטרי על חשיבות שדה פרחי הבר לשמירה על המגוון הביולוגי המקומי
איך צומח מופע? ככה!
הסרטון מציג תהליך הכנה של מופע מוזיקלי מומחז על ידי קבוצה קטנה של בנות מגן כרם בוגר בכרם מהר"ל
התפתחות שפה מטרום לידה עד גיל 3 – לוח ולדן (חלק ראשון)
ד"ר צביה ולדן, בלשנית התפתחותית, מציגה בסדרת הרצאות את תהליך התפתחות השפה של הילדים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.