חפש ב:

מאפיינים

הגן העתידי:
יזמות ויצרנות
סביבות למידה:
פנים הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. מדע וטכנולוגיה: עולם מעשה ידי אדם

אודות הפעילות

לבני בנייה מאפשרות בנייה רב פעמית ושעות רבות של משחק סוציו-דרמטי. לאורך תהליך הבנייה הילדים לומדים על התכונות של לִבְנֵי הבנייה, על גודלם של החלקים השונים, על יציבותם של מבנים, אודות הכוחות המופעלים עליהם ומחפשים דרכים לאזן מבנים בלתי-יציבים ולחזק מבנים שנפלו.

במרכז הבנייה אין הוראות ואין דרך אחת בלבד לבנוֹת. לִבְנֵי בנייה גדולות ומסגרות יעודדו את הילדים לבנות בניינים ולהיכנס לתוכם, ולבנים קטנות יאפשרו להם ליצור עולמות דמיוניים או לחקות מציאות מוּכרת (בניית גן חיות כמו במרכז הבנייה בגן קשת בירושלים או שדה תעופה) שתשמש להמשך משחק ופעילות.
תוך כדי הבנייה והמשחק הילדים מפתחים: תפיסה חזותית של גופים במרחב; הכרת תכונות הגופים; יכולת תיאום יד-עין (לדוגמה, בעת הנחת לבנה אחת על השנייה בצורה מדויקת); וויסות הכוח שהם מפעילים (לדוגמה, בהפעלת מידת הכוח הנדרשת והרצויה כדי לא למוטט מבנה בנוי).

שאלות שכדאי לשאול לקראת חשיבה על שדרוג הפעילות במרכז הבנייה

אילו חומרים ניתן לשלב לשכלול הבנייה במרכז?
מומלץ לשלב צינורות וגלילים, משטחים ובדים ליצירת גגות או מחיצות. חשוב שמרחב הבנייה יהיה מוגדר, לדוגמה באמצעות שטיח. צורת השטיח תשפיע על הבנייה- שטיח עגול יכול לזמן בנייה של מבנים מעוגלים.

כיצד לעודד בנייה המשכית?
ניתן לזמן בנייה במרחבים שונים בחצר, ובמרכזים השונים בתוך הגן. חשוב לתעד את הבנייה ולעודד את הילדים לייצר הוראות בנייה עבור ילדים אחרים.

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.