דלג אל

מספרי הסיפורים מגן ורד

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
למידה במרחבי חיים, ביטוי אישי
סביבות למידה:
מחוץ לגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. שפה ואוריינות: כשירות לשונית

אודות הפעילות

בסרטון נצפה בפעילות המתרחשת בקרחת יער בסמוך לקיבוץ אפק בה מבקרים ילדי גן ורד באופן קבוע. על רקע התפאורה של היער ובהשראתו קבוצת הילדים והגננת יוצרים סיפורים משותפים שהופכים להיות סיפורי הגן. החוויה של יצירת סיפור משותף משמעותית לחיים בצוותא ולזיכרון הקולקטיבי של חיי הקבוצה בגן וכן, לכל ילד שקולו נשמע בסיפור.

איך יוצרים סיפור משותף?

ניתן ליצור סיפור משותף בכל מיני מקומות ובכל מיני הקשרים:
במרחבים שונים של הגן, בחצר וגם בשטח טבעי בסביבת הגן.
זה יכול להיות בעקבות אירוע מתוך חיי הגן, או סביב חוויה משותפת, שבה כל אחד מביא את נקודת מבטו האישית.

יש דרכים שונות ליצירת סיפור משותף:
הגננת או אחד הילדים שהתנדב או נבחר מתחילים בסיפור ובאמצעות העברת מקל דיבור או חפץ כלשהו מאחד לשני מעבירים את רשות הסיפור לילד הבא...
הקשבה סבלנית חשובה כי היא מאפשרת לכל ילד להשמע ולהביא לידי ביטוי את קולו האישי ומתוך עולמו הפנימי הרגשי, משאלות לב, חששות ופחדים ונושאים אחרים שמעסיקים אותו.

אולי תתעניינו גם ב...

שיח גננות לקראת יום המשפחה
איך להתכונן לקראת יום המשפחה תוך מודעות לרגישויות שהוא מציף?
חישה ותנועה בשגרת הגן
בסרטון ניתן לראות את הילדים פעילים בסביבת הגן הקינסטטי, בו אמצעי החישה והתנועה נמצאים בכל פינה וזמינים לילדים בפעילות החופשית וגם במליאה
מדע ומתמטיקה מה? כיצד? איך? מתי?
סביבות חיים שונות בגן ומחוצה לו מזמנות עיסוק משמעותי במדעים, בטכנולוגיה ובמתמטיקה. יחד נבחן סביבות וכלים רלוונטיים מרחיבי יכולת
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.