דלג אל

מילת היום חוקרים בגן

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ידע מתחומי הליבה, ידע בין תחומי, ידע עולם, מיומנויות תוך אישיות, ביטוי אישי
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. שפה ואוריינות: מיומנויות אלפביתיות וראשית קריאה וכתיבה, כשירות לשונית, מכוונות לספר

אודות הפעילות

התוכנית "מילת היום – חוקרים בגן" היא הרחבה של התוכנית "מילת היום בגן".

 

לתוכנית זו נבחרו מילים המציגות תהליכי חקר: להתבונן, השערה, המצאה, מסקנה, ניסוי, השוואה, תופעה, מדען, תצפית ויומן.

 

התוכנית נועדה לעודד שיח פותח ותומך חקר, להרחיב ולהעמיק את תהליכי החקר בעשייה בגן הילדים ולהרחיב הזדמנויות של משחק, עניין, שיח, חוויה ושיתוף סביב תכנים מדעיים וטכנולוגיים.

 

עקרונות התוכנית

  1. למילים הנבחרות בתכנית יש פוטנציאל להעשיר את עולם הילדים והילדות לגרות את דמיונם ולפתח את כישורי השפה והשיח שלהם.
  2. חזרה על מילים נבחרות מתוך יצירת חיבורים חדשים בין המילים תעמיק את השיח וההבנה סביב תופעות ותהליכים.
  3. שילוב בין אמצעים חזותיים כמו סרטונים, אנימציות ותמונות לבין אמצעים מילוליים יגביר את ההנאה והלמידה של הילדים.

 

אולי תתעניינו גם ב...

القصَّة الشعبيَّة: مسار تعلّم. تجربة قصّة الدّيك الهادر- بستان المرح
العمل على مشروع القصّة الشعبية "الدّيك الهادر" في بستان المرح.
جولة في الطبيعة، بستان ابن سينا 2 في كفر مندا
نستثمر الجَوْلات في الطَّبيعة كوسيلة لتعلم الأطفال من خلال التَّفاعل مع المُثيرات الموجودة بحُرِّيَّة.
לצייר בגואש
העלון מציג את חשיבות השימוש בצבעי גואש בגן הילדים בשגרת היום ומפרט כיצד להנגיש את הגואש הלכה למעשה.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.