דלג אל

מאפיינים

הגן העתידי:
ביטוי אישי, ידע מתחומי הליבה
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. מתמטיקה: תחושה מרחבית וגיאומטריה
  2. חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית

אודות הפעילות

במשחק הפסלים בוחנים הילדים באמצעות גופם את המושגים: קו ישר, קו שבור וקו עקום ומדגימים אותם בתנועה ובעמדות מוצא מגוונות המוצגות בכרטיסיות. פעילות זו הינה חלק ממגוון פעילויות המתקיימות בגן בהן משולבים שני תחומי הדעת: מתמטיקה וחינוך גופני.

הגננת אליה וייס מגן ניצן שבצור יצחק, תכננה מגוון פעילויות וסביבות למידה המשלבות באופן טבעי ומעניין בין שני תחומי הדעת: גיאומטריה וחינוך גופני. הפעילויות מתמקדות במושגים: קו ישר, קו שבור וקו עקום ובנושאים: מסלולים במרחב ושיכלול תנועות בסיסיות.
בסרטים ישנה התייחסות לסביבות העבודה השונות שהגן מציע (פעילויות בתוך הגן, פעילויות בחצר ופעילות בקרבת הגן), לגודל קבוצה (פעילויות במליאה פעילויות בקבוצה קטנה) ולפעילויות משחק (משחק מונחה, משחק עצמאי, משחק תנועתי, משחק למידה וסביבות משחק).

אולי תתעניינו גם ב...

דברים שרואים מכאן לא רואים משם
בסרטון נצפה בילדי גן ארז בירושלים בסיור בגבעה הסמוכה לגן מתבוננים בבניינים ובעצים ובוחנים איך נראים הבניינים או העצים מנקודות מבט שונות
טיסה דמיונית לחלל
האם הטיסה לחלל אפשרית? איך אפשר לתכנן את הטיול לחלל? מה נראה במהלך המסלול? אלו צלילים נשמע? בסרטון ניתן לראות איך המוזיקה מעשירה את העולם הדמיוני של הילדים כ...
משימת רקיע – אתם שואלים ואיתן סטיבה עונה
משימת רקיע – איתן סטיבה עונה על שאלות ילדים.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.