חפש ב:

פעילות תנועה בשגרת הגן

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ידע בין תחומי, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות, קהילתיות, יזמות ויצרנות, ביטוי אישי, למידה במרחבי חיים, ידע עולם, ידע תהליכי
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית, חינוך לתנועה

אודות הפעילות

פעילות תנועה בשגרת הגן
ילדי הגיל הרך זקוקים לתנועה לשם התפתחות מוטורית תקינה ולשם העמקת למידתם על אודות מושגים ותהליכים הרלוונטיים לגילם ולטבעם.
שילוב תנועה בשגרת הגן הוא משימה חשובה מדרגה ראשונה המתחשבת במאפייניהם ובצורכיהם של ילדים בגיל הרך. ההנחה הבסיסית היא שהתנועה, בדומה לשאר החושים, אינה ניתנת להפרדה ממקום שהייתם ופעילותם של הילדים. תכנון הסביבה התנועתית, ארגונה ועידוד הפעילות בה הם באחריותה של הגננת וצריכים להיות חלק בלתי נפרד משיקוליה בניהול סדר היום של הגן ובארגון הסביבות שלו.
שילוב התנועה ייעשה באותו אופן שבו נהוג לשלב את תחומי הדעת האחרים, כמו שפה, אומנות, מוזיקה, מדעים ועוד. מצד אחד יש לשלב את התנועה באופן טבעי ורלוונטי למתרחש בגן ולנלמד בו בלא הפרדה מההתרחשות הכללית. מצד שני לעסוק בה גם בזמן ייחודי משלה לשם ביסוס ההרגלים והמודעות לפעילות גופנית יום-יומית (גמישות, הרפיה, חיזוק ונשימה) שהם בעלי ערך בפני עצמם לאיכות חיים לאורך החיים.

עקרונות לשילוב התנועה בשגרת הגן
- פעילות בתנועה היא הזדמנות לטפח מאפיינים חברתיים-רגשיים
- השפה והתנועה משפיעות זו על זו ותומכות זו בזו
- התנועה היא חלק מהווייתו ומצרכיו של הילד בגיל הרך
דרכים לשילוב התנועה בשגרת הגן
- בפעילות מעבר
- במפגש בוקר
- בעבודה בקבוצה קטנה
- בחצר הגן
- בחלל הגן
- טיולים בסביבה הקרובה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.