דלג אל

תמונות מחפשות סיפור

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ביטוי אישי, ידע מתחומי הליבה
סביבות למידה:
פנים הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. שפה ואוריינות: כשירות לשונית, מכוונות לספר

אודות הפעילות

פיתוח היכולת הנרטיבית (היכולת לספר סיפור) של הילד היא אחת הדרכים לפיתוח ילד שיגדל להיות מבוגר בר אוריין. היכולת הנרטיבית דורשת שליטה בידע לשוני המאפשר להרכיב מילים, לבנות משפטים ולארגן אותם בסיפור. הילד זקוק ליכולת דקדוקית שכוללת יכולת תחבירית (מבנה המשפט), יכולת מורפולוגית (צורת המילים: שורש, יחיד-רבים, בניין וכדומה) ויכולת לקסיקלית שמצביעה על אוצר מילים. בפעילות המוצגת בסרט אפשר להעריך על סמך הסיפורים שהילדים המציאו את היכולות השפתיות האלה.

אולי תתעניינו גם ב...

מתמטיקה זה משחק ילדים – בשיר, במשחק, בסיפור ובתנועה
בחוברת מגוון רעיונות לפעילויות אינטגרטיביות פשוטות המשתלבות בחיי היום-יום בגן, להעשרת הידע ולהעמקת ההבנה של הילדים והילדות
איך להשתמש במפות בגיל הרך
המפגש עוסק בשימוש במפות הרלוונטי לילדי הגן – עקרונות מיפוי המרחב התלת ממדי באמצעות ייצוג דו ממדי בגדלים שונים וחשיבות פיתוח היכולת ליצור ולפענח סמלים גרפיים ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.