דלג אל

שדה פרחי הבר כסביבת חיים

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
למידה במרחבי חיים
סביבות למידה:
מחוץ לגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. מדע וטכנולוגיה: יצורים חיים – בעלי חיים וצמחים, חינוך סביבתי

אודות הפעילות

בסרטון מסביר ד"ר נח רוטרי על חשיבות שדה פרחי הבר לשמירה על המגוון הביולוגי המקומי.
ישראל עשירה מאוד בעולמות החי והצומח. מיקומה הגיאוגרפי של הארץ נמצא במפגש של שלוש יבשות בעלות אקלים שונה המשפיע על מספר המינים ומגוונם.
שטחים פתוחים של פרחי בר מהווים מקור ליופי ופליאה, שטחים אלו תורמים לסקרנות הטבעית של הילד ונותנים הזדמנות לאינטראקציה ישירה ולהיכרות עם עולם יצורים החיים – החי והצומח.
שדות פרחי הבר הולכים ונעלמים מהנוף העירוני, בגלל חוסר מודעות לתרומת שטחים אלו לשמירה על המגוון המינים המקומי, תרומתם למערכות האקולוגיות המקומיות ותרומתם לנפש האדם.
בשנת 1992 התקיימה בריו דה ג'נרו בברזיל פסגה עולמית שבה נוסח מסמך בשם "אג'נדה 21", לשמירת המגוון הביולוגי שקוראות לממשלות לזרז את ביצוע אמנת האו"ם למגוון ביולוגי; לאמץ שיטות מסורתיות וידע של עמים ילידים וקהילותיהם.

אולי תתעניינו גם ב...

מדע וטכנולוגיה בגן
רגעי מדע וטכנולוגיה נועדו לעזור למדריכות ולגננות להרחיב ולדייק את העיסוק בחקר ובתיכּוּן בגן הילדים.
עד למעלה
האזנה לסיפור והצעות למגוון פעילויות
מתכננים את השבוע בעזרת יומן
ילדי גן רימון בירושלים משוחחים על הצורך בשימוש ביומן, מכירים את מבנהו, מבחינים בין אירועים קבועים וחד פעמיים, ואף מכינים לעצמם יומן שבועי
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.