שפה משותפת בגן
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- ידע מתחומי הליבה, ידע בין תחומי, ידע עולם, מיומנויות תוך אישיות, ביטוי אישי
- סביבות למידה:
- כל הגן
- מעגל השנה:
- כל השנה
- שפה ואוריינות: מיומנויות אלפביתיות וראשית קריאה וכתיבה, כשירות לשונית, מכוונות לספר
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
אודות הפעילות
החברה הישראלית מורכבת מתת-קבוצות רבות ומגוונות. גן הילדים הוא בבואה של החברה. מתוך הבנה שבגן נרכשת מערכת עמדות, אמונות ורגשות, דעות והתנהגויות שיאפיינו את הילדים בהמשך דרכם, ומתוך שאיפה ליצור חברה רב-תרבותית שבה לכל קבוצה מקום ראוי – אנו מחויבים ליצור את התנאים המיטביים לגן רב-תרבותי. גן כזה מדגיש את המאחד בינינו והמייחד אותנו, מאפשר היכרות עם מגוון מאפיינים תרבותיים כגון מוזיקה, ריקוד, מזון וסיפורים עממיים ומתייחס אל מגוון התרבויות כאל הזדמנות להעשיר את עולמם של הילדים והילדות. השפה העברית בגן רב-תרבותי היא גשר המחבר בין כולנו. על כן הקניית עברית שפה שנייה חיונית לביסוס תחושת ביטחון ושייכות, ליצירת תקשורת יום-יומית, כמו גם בסיס ללמידה ולהצלחה בעתיד. במובן זה לגננות תפקיד חשוב ומשמעותי בקליטתם המוצלחת הן של הילדים העולים הן של הילדים שאינם עולים אך אינם דוברים עברית. לקליטתם תסייע יצירת חוויות חיוביות בעשייה החינוכית בכלל ובסוגיית רכישת העברית בפרט.