דלג אל

שפה משותפת בגן

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ידע מתחומי הליבה, ידע בין תחומי, ידע עולם, מיומנויות תוך אישיות, ביטוי אישי
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. שפה ואוריינות: מיומנויות אלפביתיות וראשית קריאה וכתיבה, כשירות לשונית, מכוונות לספר

אודות הפעילות

החברה הישראלית מורכבת מתת-קבוצות רבות ומגוונות. גן הילדים הוא בבואה של החברה. מתוך הבנה שבגן נרכשת מערכת עמדות, אמונות ורגשות, דעות והתנהגויות שיאפיינו את הילדים בהמשך דרכם, ומתוך שאיפה ליצור חברה רב-תרבותית שבה לכל קבוצה מקום ראוי – אנו מחויבים ליצור את התנאים המיטביים לגן רב-תרבותי. גן כזה מדגיש את המאחד בינינו והמייחד אותנו, מאפשר היכרות עם מגוון מאפיינים תרבותיים כגון מוזיקה, ריקוד, מזון וסיפורים עממיים ומתייחס אל מגוון התרבויות כאל הזדמנות להעשיר את עולמם של הילדים והילדות. השפה העברית בגן רב-תרבותי היא גשר המחבר בין כולנו. על כן הקניית עברית שפה שנייה חיונית לביסוס תחושת ביטחון ושייכות, ליצירת תקשורת יום-יומית, כמו גם בסיס ללמידה ולהצלחה בעתיד. במובן זה לגננות תפקיד חשוב ומשמעותי בקליטתם המוצלחת הן של הילדים העולים הן של הילדים שאינם עולים אך אינם דוברים עברית. לקליטתם תסייע יצירת חוויות חיוביות בעשייה החינוכית בכלל ובסוגיית רכישת העברית בפרט.

אולי תתעניינו גם ב...

טיול תחנות תנועה
"טיול תחנות תנועה" משלב בתוכו פעילות רגיעה ופעילות גופנית ממריצה גם יחד. ילדי הגן ייהנו בו משתי חוויות משלימות, האחת התנהלות בקצב של טיול רגלי נינוח והשנייה ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.