דלג אל

הצהרת נגישות

שפה משותפת בגן

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ידע מתחומי הליבה, ידע בין תחומי, ידע עולם, מיומנויות תוך אישיות, ביטוי אישי
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. שפה ואוריינות: מיומנויות אלפביתיות וראשית קריאה וכתיבה, כשירות לשונית, מכוונות לספר

אודות הפעילות

החברה הישראלית מורכבת מתת-קבוצות רבות ומגוונות. גן הילדים הוא בבואה של החברה. מתוך הבנה שבגן נרכשת מערכת עמדות, אמונות ורגשות, דעות והתנהגויות שיאפיינו את הילדים בהמשך דרכם, ומתוך שאיפה ליצור חברה רב-תרבותית שבה לכל קבוצה מקום ראוי – אנו מחויבים ליצור את התנאים המיטביים לגן רב-תרבותי. גן כזה מדגיש את המאחד בינינו והמייחד אותנו, מאפשר היכרות עם מגוון מאפיינים תרבותיים כגון מוזיקה, ריקוד, מזון וסיפורים עממיים ומתייחס אל מגוון התרבויות כאל הזדמנות להעשיר את עולמם של הילדים והילדות. השפה העברית בגן רב-תרבותי היא גשר המחבר בין כולנו. על כן הקניית עברית שפה שנייה חיונית לביסוס תחושת ביטחון ושייכות, ליצירת תקשורת יום-יומית, כמו גם בסיס ללמידה ולהצלחה בעתיד. במובן זה לגננות תפקיד חשוב ומשמעותי בקליטתם המוצלחת הן של הילדים העולים הן של הילדים שאינם עולים אך אינם דוברים עברית. לקליטתם תסייע יצירת חוויות חיוביות בעשייה החינוכית בכלל ובסוגיית רכישת העברית בפרט.

אולי תתעניינו גם ב...

לומדים מכישלון בגינה
מה עושים כשהחלום לגינת ירק מטופחת בחצר הגן אינו מתגשם? בסרטון ניתן לראות כיצד הגננת וקבוצה מילדי הגן לומדים מכישלון בגינה והוא הופך לקרש קפיצה לחיפוש הסיבות ...
מה גיליתי היום בגן?
הסרטון מתאר למידה חוץ גנית
ברוכים הבאים לסטודיו לאנימציה
הסרטון מציג איך מקדמים מיומנויות שפה ותהליכי תיכון, ומעודדים שיתופיות בין הילדים באמצעות צילום ויצירת סרטוני אנימציה ב-STOPMOTION
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.