דלג אל

סדר יום בגן יער

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
למידה במרחבי חיים
סביבות למידה:
מחוץ לגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. כישורי חיים: מוקד האני, מוקד בין אישי, מוקד לוויסות וניהול רגשות

אודות הפעילות

גן קשת, הוא גן יער, הנמצא בחורשת אורנים במצפה רמון. מידי בוקר מובאים הילדים על ידי הוריהם לחורשה שם מתקיימת פעילות שוטפת של גן ילדים עד שעות הצהריים. בסרטון, רון מלצר מנהל גן קשת, מציג את מאפייני סדר היום בגן. מאפיינים אלו מהותיים לאקלים חינוכי מיטבי במרחבים הפתוחים של החורשה. הסדירויות מתבטאות במעורבות הצוות והילדים כאחד בארגון ובפעילויות השוטפות. סדר יום מובנה ומוסכם על הצוות והילדים מקנה רוגע ומתוך הרוגע חופש.

סדר היום של ילדי הגן הפועלים ביער לוקח בחשבון את צרכיהם ההתפתחותיים ואת הצורך בשמירת חוט מחבר לפעילותם היומיומית המתקיימת במבנה הגן. מפגש הבוקר מתקיים סביב מדורה.
ארוחת הבוקר כוללת פיתות טריות שנאפו על הטאבון והמשחק החופשי מתקיים במרחב המוצע ובזמן שנקבע בסדר היום. הילדים משחקים בענפים, בגבעות החול ובאבנים. 
פעילות היצירה מתקיימת על מחצלת מוצלת. לכל הילדים תפקידים ותחומי אחריות בפעילויות. בסיום יום הלימודים חוזרים כולם יחד מהגן שבחורשה אל הצהרון.

אולי תתעניינו גם ב...

בריאות מההתחלה
בריאות הילדים בגיל הרך, החל מלידתם ובמרוצת הילדות המוקדמת, מושפעת מהסביבה הפיזית והחברתית שבה הם חיים. בריאותם נמצאת באחריות המבוגרים במשפחתם, המסגרת החינוכי...
שימוש בתצלומים בסביבה החינוכית
תצלומים שהילדים מצלמים בשגרת הגן ובבית מוצגים בגן כתערוכה, בתלקיט ובאלבום תמונות. התצלומים מזמינים להתבוננות חוזרת לשיח, לברור, להתפעלות ולהיזכרות בחוויות קו...
ילדים מתכננים פעילויות בעקבות ספר
עוגן מרכזי בתפיסת הגן העתידי הינו הביטוי אישי, בסרטון ניתן לראות כיד הגננת מעודדת את הילדים לפעלנות ובחירת פעילות בעקבות הקראת סיפור
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.