דלג אל

שימוש בתצלומים בסביבה החינוכית

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ידע תהליכי
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. מדע וטכנולוגיה: עולם מעשה ידי אדם

אודות הפעילות

תצלומים שהילדים מצלמים בשגרת הגן ובבית מוצגים בגן כתערוכה, בתלקיט ובאלבום תמונות. התצלומים מזמינים להתבוננות חוזרת לשיח, לברור, להתפעלות ולהיזכרות בחוויות קודמות.

כאן ילדים מצלמים!

המצאת המצלמה הדיגיטלית והחיסכון הכלכלי שהיא הביאה, מאפשרים לגננת לשלב תהליכי צילום בעשייה החינוכית בגן. הצילום משמש לתיעוד, להיזכר בחוויות, לְרַגֵּש, להעביר מידע, להעביר מסרים, ליצור חומר גלם לפעילויות אחרות.
המצלמה הדיגיטלית קלה לשימוש ומאפשרת לילד-גן תחושת הצלחה, התנסות חוזרת ורפלקציה מידית.

רכישת מיומנות הצילום בגן על ידי הגננת והילדים תאפשר יוזמות, בחירות ואירועי שיח המקדמים את התפתחות הילד. לגננת וילדים שמצלמים בגן יש מרחב פעילות נוסף לפעילות אישית וקבוצתית – פעילות עצמאית או מכוונת.
התנסות בצילום בגן מאפשרת מיקוד במה שרואים. ילד בוחר מה הוא רוצה לצלם, ממאגר תמונות שילד יוצר הוא צריך לבחור מה להשאיר ועל מה לוותר.

מבחינים בין צילום שמפתח את ההתבוננות ועיקרו התנסות בלכידה של הרגע לבין סוג אחר של צילום שעוסק ביצירת הרגע. בארגון, בבימוי אובייקטים לצורך העברת מסר או רעיון.

אולי תתעניינו גם ב...

مركز فعّال للحركة داخل البستان
הפעילות משלבת שני תחומי דעת משמעותיים בהתפתחותם של ילדים – חינוך גופני ומתמטיקה
فِي جَعبَتِي حَقِيبَة نَقَّالة
اِسْتمْراريَّة التَّعَلُّم مَا بَيْن البسْتان - البيْتُ مِن خِلَال أَدوَات تِكْنولوجيَّة مُختلفَة تُرَاعِي اَلفُروق الفرْديَّة لَدى أَطفَال البسْتا
ציור בחפצים
היצירה בחפצים על רצפת הגן כמצע מזמינה את הילדים לפעילות מתהווה ומשתנה במרחב. בסרטון ניתן לראות את חדוות היצירה של בנות גן שיזף, היוצרות במשותף אסמבלז' מחומרי...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.