שימוש בתצלומים בסביבה החינוכית
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- ידע תהליכי
- סביבות למידה:
- כל הגן
- מעגל השנה:
- כל השנה
- מדע וטכנולוגיה: עולם מעשה ידי אדם
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
אודות הפעילות
תצלומים שהילדים מצלמים בשגרת הגן ובבית מוצגים בגן כתערוכה, בתלקיט ובאלבום תמונות. התצלומים מזמינים להתבוננות חוזרת לשיח, לברור, להתפעלות ולהיזכרות בחוויות קודמות.
כאן ילדים מצלמים!
המצאת המצלמה הדיגיטלית והחיסכון הכלכלי שהיא הביאה, מאפשרים לגננת לשלב תהליכי צילום בעשייה החינוכית בגן. הצילום משמש לתיעוד, להיזכר בחוויות, לְרַגֵּש, להעביר מידע, להעביר מסרים, ליצור חומר גלם לפעילויות אחרות.
המצלמה הדיגיטלית קלה לשימוש ומאפשרת לילד-גן תחושת הצלחה, התנסות חוזרת ורפלקציה מידית.
רכישת מיומנות הצילום בגן על ידי הגננת והילדים תאפשר יוזמות, בחירות ואירועי שיח המקדמים את התפתחות הילד. לגננת וילדים שמצלמים בגן יש מרחב פעילות נוסף לפעילות אישית וקבוצתית – פעילות עצמאית או מכוונת.
התנסות בצילום בגן מאפשרת מיקוד במה שרואים. ילד בוחר מה הוא רוצה לצלם, ממאגר תמונות שילד יוצר הוא צריך לבחור מה להשאיר ועל מה לוותר.
מבחינים בין צילום שמפתח את ההתבוננות ועיקרו התנסות בלכידה של הרגע לבין סוג אחר של צילום שעוסק ביצירת הרגע. בארגון, בבימוי אובייקטים לצורך העברת מסר או רעיון.