דלג אל

שיח בעקבות הספר "זבוב, זבוב מה אתה יכול?"

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ידע מתחומי הליבה
סביבות למידה:
פנים הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. שפה ואוריינות: מכוונות לספר

אודות הפעילות

בסרט ניתן לראות כי הגננת יזמה שיחה בקבוצה קטנה בעקבות קריאה חוזרת בספר. השיחה נסבה סביב העצמת נקודות החוזק של הילדים וחיזוק תחושת היכולת בשני ממדים. הממד הראשון הוא האפשרות שהגננת נתנה לילד ל"הקריא בכאילו" מתוך הספר. בעשותה כך, הספר הפך עבור הילד להמשגה קונבנציונאלית של השפה הכתובה וחווית ההצלחה הייתה משמעותית וחזקה עבורו.. הממד השני הוא נושא השיחה בה ניסתה הגננת למקד את ההסתכלות של הילדים ב"מה הם מסוגלים לעשות" ולחזק את תחושת היכולת שלהם.

אולי תתעניינו גם ב...

טיפוח חשיבה חשבונית בגיל הרך
מדריך לגננת שהונחו בו היסודות לעיסוק מקיף בתחומי המתמטיקה בחיי היום-יום בגן הילדים
התמודדות עם מערכת רישום המספרים
בסרטון זה נצפה בילד אביאל מגן גניה בירושלים בעקבות פעילות קבוצתית של מדידות. אביאל ניגש ביוזמתו למרכז הבנייה וממשיך למדוד בעצמו באמצעות סרט המידה
מודל מומלץ למסיבת חנוכה בגן
איך לערוך מסיבת חנוכה בגן באווירה נינוחה ותרבותית? איך לחזק את מהות החג והקשר הבין-דורי? איך להעמיד את "הילד במרכז" ולא את האביזר? סרט זה נותן אור לחגיגה מינ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.