דלג אל

הצהרת נגישות

ילדים בעלי צרכים ייחודיים ואיתור מוקדם

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ביטוי אישי
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. כישורי חיים: מוקד האני, מוקד בין אישי, מוקד לוויסות וניהול רגשות

אודות הפעילות

מה עומד מאחורי המושג ילדים בעלי צרכים ייחודיים? אורה גולדהירש, פסיכולוגית התפתחותית, רכזת היחידה לטיפול בפרט ואוכלוסיות בעלות צרכים ייחודיים באגף לחינוך קדם יסודי, מתייחסת לחשיבות הזיהוי והאיתור המוקדם של ילדים בעלי צרכים ייחודיים במטרה לתת להם מענה. צרכים אלה הם לעיתים זמניים והתערבות מתאימה במסגרת הגן תקדם את הילדים. כאשר הקשיים מתמשכים, זקוקים הילדים בנוסף על העבודה בגן, להתייחסות של אנשי מקצוע נוספים מתחומי ההתפתחות. כל זאת, בשיתוף הורי הילדים ותוך נקיטת זהירות מתיוג מוקדם.

מהם צרכים ייחודיים?

צרכים של ילדים בגן, שיש לתת להם מענה הולם ומותאם, יכולים לעלות על הרקע של קשיים ממקורות שונים: ביולוגיים, חברתיים, רגשיים,
כלכליים, תרבותיים.
קשיים בתפקודם של ילדים בגן יכולים להיות זמניים או מתמשכים, מענה הולם ישפר את התפקוד וימנע הופעת קשיים משניים נלווים.

אולי תתעניינו גם ב...

תנועה וגאומטריה בקבוצה קטנה – נעים עם הקווים
בסרטון אפשר לראות מגוון פעילויות וסביבות למידה המשלבות באופן טבעי ומעניין בין שני תחומי הדעת: גאומטרייה וחינוך גופני
מפגש אישי רגשי
הסרטון מציג מפגש אישי רגשי שיזמה הגננת בינה לבין ילד כדי לחזק ולהעצים את הקשר הרגשי ביניהם
שילוב תנועה בשגרת הגן
בסרטון נוכל לראות ילדים פעילים, יוזמים, מתכננים ומארגנים פעילות תנועתית מאתגרת במרחבי הגן
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.