לרגל יום הצרכן הבין-לאומי הכין מינהל חברה ונוער ערכת פעילויות המיועדת לתלמידי כיתות ז-יב ומטרתה לעודד צרכנות נבונה ואחראית.
בערכה שלוש פעילויות:
- אותו מוצר - פחות יקר: מטרות הפעילות לפתח מודעות למחירי מוצרים לפני קנייתם, לפתח מיומנות של השוואת מחירים לפני קנייה ולחדד את ערך החיסכון ואת השפעתו על חיינו.
- מותגים - כרטיס כניסה לחברה?: בפעילות זו ידונו בני הנוער בהשפעת גורמים המעודדים צריכה של מותגים וינסו לגבש אמות מידה לצרכנות נבונה ומושכלת. כמו כן, יבררו מה מקומם של גורמים שונים בחברה – הורים, בית הספר ורשויות שונות – בהקניית ערכי צרכנות נכונה ובשאלה אם יש מקום לפיקוח על מכירה של מוצרים לילדים.
- אפשר גם בלי מעות: פעילות שמטרתה לבחון את מידת השפעת המצב הכלכלי על דפוסי בילוי שעות הפנאי ועל הרגלי הצריכה של בני הנוער, לעורר בהם רגישות חברתית לקשיים המתעוררים אצל פרטים בקבוצה ובחברה בשל המצב הכלכלי ולעודד איתור פתרון הוגן שמביא בחשבון את הצרכים השונים של חברי הקבוצה ואת מגבלותיהם השונות.