הגיגית: קיצור תולדות הזמן
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- נושאים ותחומי דעת:
- פדגוגיה
- פדגוגיות יעודיות:
- למידה בינתחומית, למידה רב-תחומית
- שלבי חינוך:
- חטיבת ביניים, חטיבה עליונה
- סוגי התוכן:
- מדריך פדגוגי, יחידת הוראה
- פותח ע"י:
- עפרה בהרב וגדי איתי
- שפה:
- עברית
תרגיל מסכם בהיסטוריה, חברה ופוליטיקה
מטרות
- גיבוש חברתי וקבוצתי סביב יסוד מארגן אחד
- מתן במה ליצירתיות וליצירה סביב למידת עומק היסטורית, חברתית, פוליטית
מהלך התרגיל
- התלמידים מחולקים לקבוצות של 6-5 תלמידים
- כל קבוצה מגרילה תקופה של 500 שנה בהיסטוריה
- על פי פורמט "48 שעות" של הסינמטק שבו צריך ליצור סרט עם מגבלות נתונות בתוך 48 שעות, על התלמידים להכין בתוך 20 שעות סרטון המתאר אירוע אחד מכונן או סינתזה של כל התקופה.
- על התלמידים לכלול בסרט שלושה מרכיבים:
- קישוא
- דמות אישה
- ציטוט מ"אליס בארץ הפלאות" על אודות הזמן
הערות חשובות למורה
- חשוב לבחון היטב את חיבור התלמידים בקבוצות – אם אתה 'נופל' על קבוצה שקשה לה להתחבר או ליצור בתוך התרגיל, זה קשה מאוד בעיקר משום שנדרש זמן רב של עבודה משותפת (שבסוף מוטלת רק עליך, היוזם). צריך לאפשר לתלמידים לבחור עם מי להיות או לארגן במחשבה תחילה את הקבוצות.
- אמצעים ועזרים – חשוב מאוד שיהיו לילדים הרבה תחפושות, כלים, ציוד יצירה ומרחב פיזי שיוכלו לצלם וליצור בו. חשוב שיהיו גם מצלמות טובות כדי להפיק סרטים איכותיים.
- תהליך סיכום והערכה של תרגיל כזה – תרגיל זה היה סיכום של מהלך למידה ארוך יותר. איך מעריכים סרט כזה? אילו משובים חשוב לקבוצה לקבל? זהו גם דבר שדורש מחשבה מראש.
- שלבי ביניים לבחינה – עשינו 4-3 עצירות ביניים שבכל אחת מהן מנחה אחר עבד עם הקבוצה כדי לבקר את היצירה מנקודות מבט שונות ולבחון עד כמה היא בהירה וברורה.
- תחימה בזמן של כל שלב בתרגיל – ישנן קבוצות שיברחו ללימוד ולידע, וכאלה שמיד ירוצו לצלם וליצור (גם במחיר של עומק המסר). חשוב לתת זמן לכל שלב.
הפעילות מתוך תוכנית "הגיגית" – שנת "זמן וארעיות", תשע"ב. התיאור נכתב בעבור מאגר הידע מחוננט.
אולי תתעניינו גם ב...
העצמה רגשית בכיתות עתודה מדעית טכנולוגית (עמ"ט) – מדריך יישומי
התוכנית החינוכית המוצעת נותנת מענה לאתגרים ולצרכים רגשיים וחברתיים של התלמידים במעגלים שונים (מורים, תלמידים, הורים)
כלי לאיתור חסמי למידה לתלמידים מחוננים ומצטיינים והמענה להם
הכלי מציע ארבעה שלבים לאיתור חסמים ומענה לתלמידים מחוננים ומצטיינים בהתאם לתפיסת העיצוב האוניברסלי ללמידה.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!