ללמוד באופן עצמאי ברשת

חזרה
מיומנות: אוריינות דיגיטלית | יכולת ליבה: תפעול ופתרון בעיות
              • להכיר מכשור טכנולוגי בסיסי כמו מחשב וטאבלט על אביזריהם (כגון עכבר, מקלדת, מסך, מדפסת, רמקול)
              • לרכוש יכולת להשתמש בעכבר, להכיר מקשים חשובים במקלדת (רווח, אנטר), לעשות שימוש בסיסי במחשבים ובטאבלטים (בהשגחת מבוגר במידת הצורך) ולהכיר פעולות פשוטות (פתיחת תפריט ודפדפן, כפתור "חזרה", הפעלת משחקים או צילום תמונה באמצעות העכבר)
              • לתפעל  סביבות למידה מותאמות גיל המשלבות אמצעי מדיה שונים ולהשתתף בהן
              • להפעיל משחקים אינטראקטיביים ולהשתתף בהם בסביבות למידה המשלבות סרטוני וידיאו תואמי גיל, (לדוגמה צפייה בשיעורי אקדמיה ברשת, משחק עם בן זוג בסביבת משחק מקוונת)
              • לתפעל סימולציות ולהשתתף בהן בסביבות למידה אינטראקטיביות תואמות גיל המצריכות מיומנויות מתקדמות של פיצול תשומת לב ותרגול מוצלח של משימות בו-זמניות רבות (multitasking) ולהשתתף בהן
              • להיכנס לשיעורים סינכרוניים בפלטפורמות שונות ולהתנהל בהן
              • להשתתף בקבוצת דיון בהקשרי למידה שיתופית בין כיתות או בין בתי ספר
              • להתנהל בסביבת למידה מרחוק: להירשם, להשתתף באופן פעיל, למלא משימות ולנהל תקשורת עם עמיתות בקבוצות דיון
              המשך קריאה
              סגירה
              • להבין את המושג "הסחת הדעת" בסביבת מסכים ולהשתמש בטקטיקות כדי להפחיתה
              • להפעיל סימולציות ולהשתתף בהן בסביבות אינטראקטיביות המצריכות מיומנויות מתקדמות של פיצול תשומת לב ותרגול מוצלח של משימות בו-זמניות בהתאם לגיל (לדוגמה בנייה פעילה של פריטים במרחב וירטואלי, ניהול שיחת וידיאו)
              • להשתתף בלמידה באמצעות יישומים מגוונים, תוכנות שיתופיות וכלים דיגיטליים מבוססי מיקום במכשיר נייד
              • להשתתף בקורסים מקוונים (למשל MOOC)
              המשך קריאה
              סגירה
              • לזהות את הצורך במידע ולתכנן חקר עצמאי
              • לזהות את יתרונות הרשת כמקור מידע לצד מגבלותיה וסכנותיה
            *ניתן לצפות בתכנים נוספים בלחיצה על העיגולים