להשתמש ביישומים דיגיטליים ובממשקים שונים

חזרה
מיומנות: אוריינות דיגיטלית | יכולת ליבה: תפעול ופתרון בעיות
              • להכיר מכשור טכנולוגי בסיסי כמו מחשב וטאבלט על אביזריהם (כגון עכבר, מקלדת, מסך, מדפסת, רמקול)
              • לרכוש יכולת להשתמש בעכבר, להכיר מקשים חשובים במקלדת (רווח, אנטר), לעשות שימוש בסיסי במחשבים ובטאבלטים (בהשגחת מבוגר במידת הצורך) ולהכיר פעולות פשוטות (פתיחת תפריט ודפדפן, כפתור "חזרה", הפעלת משחקים או צילום תמונה באמצעות העכבר)
              • לפתוח ולהשתמש ביישומים נפוצים: מעבד תמלילים – כתיבת טקסט בהקלדה, שימוש בסמן, שימוש בכפתור "בטל"; עיצוב גופן – סוג, גודל, צבע, הדגשה, קו תחתון; עיצוב טקסט – יישור, מרווח בין שורות, מעבר לשורה חדשה; עריכת טקסט – גזירה, העתקה, הדבקה, מחיקה; פריסת עמוד – כיוון, אורך/רוחב; הוספה – תמונה מתיקייה, כולל חיפוש תמונה מתאימה, שילובה בדף באמצעות "עיצוב אובייקט" ו"גלישת טקסט"
              • להתקין, להפעיל ולהשתמש ביישומים באופן שגרתי/בסיסי (תוכנות עריכה, יישומים לתקשורת דיגיטלית וכו') במכשירים הדיגיטליים: עריכה מתקדמת – כניסה, מעבר שורה, יישור, מעבר בין שפות; עיצוב פסקה – מספור, תבליטים, כיוון טקסט, מברשת עיצוב; חיפוש והחלפה – איתור מילים בתוך הטקסט והחלפתן; טבלה – הוספת טבלה, כתיבה בטבלה, עיצוב ופריסה, הוספה/מחיקה של שורות ועמודות; הוספת תמונה – איתור תמונה בספריות/תיקיות במחשב, הוספה למסמך ועיצובה; היפר-קישור – קישור באמצעות טקסט לדף רשת, קישור למקום אחר באותו מסמך בעזרת סימניות; כותרת עליונה/תחתונה – הוספה ועיצוב טקסט, תמונה ומספר עמוד; כתיבה במסמך שיתופי בענן או ביישומים שיתופיים אחרים ברשת (כגון ענני מילים, לוחות שיתוף, סביבות למידה מקוונות, סביבות ויקי)
              • לבחור את היישום/תוכנה המתאימים ביותר למטרה מסוימת (כגון לימודית, חברתית) ולנהל ביעילות את השימוש בהם: שילוב אמצעי מדיה (קובצי וידיאו, קובצי שמע) במצגת; צילום, העלאת תמונות ועריכה ביישום; שילוב סרגלי ניווט ולחצני הפעלה לצורך יצירת מצגת המאפשרת תצוגה היררכית וניווט בין שקופיות; יצירת סרטון מתמונות "סטילס" לרבות הוספת מעברים וקביעת מהירות מעבר בין תמונות; עריכת סרטונים לרבות הוספת כיתוב וקול, מיזוג קטעים, הוספת תמונות וכולי; יצירת סרטים בתוכנות ייעודיות; יצירת היצגי מולטימדיה – קומיקס, הנפשה, אווטר וכולי; כתיבה בסביבות למידה שיתופיות מקוונות (ויקי, מסמכים משותפים, אתרים, בלוגים שיתופיים ועוד)
              • להכיר ולהשתמש ביישומים דיגיטליים מתקדמים בכל תחומי החיים (כגוןInternet of things, Virtual/Augmented Reality,wearable technology)
              • לשתף מידע ביישומים ייעודיים במרחב המקוון
              • לכתוב באתרים פתוחים לציבור (לדוגמה פוסטים בבלוגים, עריכה מונחית באתרי ויקי בהתאם לכללים הנהוגים)
              • לנהל הרשאות משתמשים באתרים שיתופיים (לדוגמה הגדרת הרשאות ברמות שונות, תיוג משתתפים בשיח מקוון)
              • להשתתף בשיעור בלמידה מרחוק ולשוחח סינכרונית בהתאם לכללים
            *ניתן לצפות בתכנים נוספים בלחיצה על העיגולים