להתמודד עם לחצים

חזרה
מיומנות: אוריינות גופנית-בריאותית | יכולת ליבה: התנהגות מינית בריאה
              • להבין את המושג "מרחב אישי", לשמור עליו ועל הגוף מפגיעה ולהבדיל בין מגע מקובל למגע לא מקובל
              • להכיר דרכים בריאות והולמות לבטא רגשות חיוביים (אהבה, חיבה, געגוע) לחברות
              • להבין כי לכל אחד, כולל ילדות, יש זכות להתנגד שמישהי תיגע בה
              • לדעת כיצד להגיב למצבים שגורמים חוסר נוחות (להגיד "לא" או לעזוב את המקום)
              • לזהות מבוגרים (הורים/מורות) שאפשר לפנות אליהם בעקבות מגע לא מתאים
              • לשים לב לציפיות השונות באופן ההתנהגות מבנות ומבנים ולספק דוגמאות לדרכי ההשפעה של חברים/משפחה/מדיה וכיו"ב על ציפיות באשר להתנהגות של בנים ובנות
              המשך קריאה
              סגירה
              • להבין מהי פגיעה מינית, להכיר מצבים של פיתוי ואת הקונפליקט שהם מעוררים (משיכה/דחיה), להכיר את המושגים של נגיעה מתאימה ולא מתאימה ולדעת להתמודד עם מצבי סכנה
              • לדעת כיצד באים ילדים לעולם
              • לגלות מודעות לשינויים הגופניים והרגשיים שחלים בתהליך ההתבגרות (ריח גוף, שינוי באיברי גוף, גובה וכו'), להבין שקצב ההתפתחות והגדילה שונה מילדה לילדה ולגלות עמדות חיוביות כלפי ההתפתחות הגופנית והרגשית
              • להבין כיצד חברות, משפחה, תרבות, מדיה וכיו"ב עשויים להשפיע על דימוי הגוף
              • לזהות מבוגרים משמעותיים (הורים, מורות) שאליהם אפשר לפנות בשאלות על אודות מערכות יחסים
              • להבין את הפערים בין ייצוג של מיניות במדיה לבין המציאות ולגלות מודעות להשלכות השליליות של פורנוגרפיה
              • להבין מהי נטייה מינית
              המשך קריאה
              סגירה
              • להכיר מקורות מידע אמינים על אודות התבגרות מינית, גיל ההתבגרות ומיניות
              • לגלות מודעות לאופני ההשפעה של אלכוהול, לחץ חברתי, מדיה, חברה, תרבות וכיו"ב על החלטות הקשורות ליחסי מין
              • לדעת כיצד לתקשר גבולות אישיים וכיצד לכבד גבולות של אחרים
              • להבין את הקשר בין יחסי מין לרבייה
              • להכיר אמצעי מניעה שונים לרבות יתרונותיהם וחסרונותיהם הבריאותיים
              • להשוות ולהנגיד מאפיינים של מערכות יחסים בריאות ומערכות יחסים לא בריאות
              • לגלות מודעות להשפעה של יחסי כוח (הנובעים מגיל, מסטטוס, מתפקיד וכיו"ב) על מערכות יחסים
              • לזהות סטריאוטיפים מגדריים הקשורים לתפקידים וליכולות
              • להבחין בין זהות מינית, זהות מגדרית וביטויים מגדריים
              • להכיר את מרחב המיניות המגוון, להכיר את המושגים הומו, לסבית, ביסקסואל, טרנסג'נדר, לבחון מחשבות, רגשות וסטריאוטיפים בנושא ולהבדיל בין עובדות לדעות בכל הקשור לזהות מינית
              המשך קריאה
              סגירה
              • לפתח מערכות יחסים המבוססות על כבוד הדדי, ועל דפוסי תקשורת בונים, לגלות מודעות לתופעת האלימות במשפחה ובזוגיות ולגלות ערכים ונורמות של שוויון והדדיות בין המינים
              • להימנע מאלימות במערכות יחסים (לזהות סימני אזהרה מוקדמים, לנהל כעסים באופן בונה, להיפרד באופן בונה ולהכיל את הסיטואציה)
              • להבין מהי הסכמה ולגלות מודעות לחשיבותה במערכת זוגית בכלל ובאינטראקציות מיניות בפרט
              • לגלות מודעות לגבי התנהגות מינית (בפרט מול פיתוי או לחץ), לגלות אחריות אישית ולהימנע מפגיעה באחרים (ניצול, פיתוי, כאב), להכיר את הגבולות האישיים ולדרוש מהזולת לא לפגוע בהם
              • להבחין בין חיזור להטרדה בקשר זוגי, להכיר את סגנון החיזור האישי של אחרים, לגלות מודעות לקשיים האפשריים בתהליך ולהכיר דרכים שונות להתחלת קשר
              • לגלות מודעות למחלות העלולות להתפתח בעקבות התנהגות מינית לא זהירה ולגלות אחראיות ביצירת הרגלים מיניים
              המשך קריאה
              סגירה
            *ניתן לצפות בתכנים נוספים בלחיצה על העיגולים