התנהלות חברתית
היכולת ליצור ולשמר מערכות יחסים חיוביות ומתגמלות במגוון רחב של הקשרים והיכולת לשתף פעולה
קטגוריה : מיומנויות חברתיותיכולת ליבה ופעולה
-
ניהול קונפליקטים (Conflict Management)
- להקשיב ולנהל שיח מכבד גם במצבי קונפליקט לצפייה
- לשמור על גישה חיובית ולהימנע מהתנהגות הגנתית ופוגענית (כגון קפיצה למסקנות וקטיעת דברים של האחר) לצפייה
- להביע ולקבל מצבים של חוסר הסכמה ולדעת להתמודד עימם לצפייה
- למצוא פתרונות מיטביים בשיתוף פעולה ובהסכמה – להבין את הרצונות ואת האינטרסים של כל הצדדים, לראות את מלוא התמונה, לחתור לתוצאות חיוביות ולהיות נכונים לפשרות בעיקר בסוגיות חשובות פחות לצפייה
-
תקשורת וניהול יחסים בינאישיים (Diverse Social Relationships)
- להקשיב לזולת באופן מתעניין ומכבד (Active Listening) – להקשיב לדברי האחר מבלי לקטוע אותם ולהתרכז בהם, לשאול שאלות כדי להבין, לחזור על המשמעות של המסר ולשקף את הרגשות העולים ממנו לצפייה
- להביע רגשות ומחשבות בבהירות באופן מילולי ולא מילולי לצפייה
- להתבטא ברגישות, בכנות ובפתיחות לצפייה
- להפגין אמפתיה (Empathy) – להכיר ברגשות של אחרים כנפרדים וכשונים משלי, לנסות לשים את עצמי בנעלי האחר ולהתעניין ברגשותיו ובמחשבותיו לצפייה
- ליזום, ליצור ולהשתתף במגוון אינטראקציות – הן "אחד על אחד" הן אינטראקציות קבוצתיות, באופן יעיל ומכבד עם מנעד רחב של אנשים לצפייה
- לייצר ולשמר מערכות יחסים בריאות ומספקות – מערכות יחסים הכוללות מרכיבים חיוביים כמו הדדיות, תמיכה, כנות ואינטימיות והערכה לצפייה