- "שיר בבוקר בבוקר", אמיר גלבֹוע (כיתות ז-יב)
שיעור פתיחה כללי - שיעור בפתיחה בנושא ערבות הדדית (כיתות ז-יב)
השיעור עוסק במושג ערבות הדדית, מתוך ההבנה שלכל אחד מאיתנו בחברה יש כוח לשינוי מתוך סולידריות חברתית
ארבע אבני דרך
חזרה לראש הדף
ערבות הדדית

חזרה לראש הדף
הנצחה וגבורה

- "שיר בבוקר בבוקר", אמיר גלבֹוע (כיתות ז-יב)
שיעור פתיחה כללי - הנצחה ותקומה (כיתות ז-יב)
שיעור פתיחה בנושא הנצחה ותקומה בספרות ממלכתי - מפגשים בחברה הישראלית (כיתות ז-יב)
שיעור פתיחה בנושא מפגשים בחברה הישראלית בספרות ממלכתי - נושא השואה בהוראת הספרות (כיתות ז-יב)
לימוד נושא השואה בהוראת הספרות מפגש של תלמידים עם זוויות ראייה שונות. - יום הזיכרון ויום העצמאות כרוכים זה בזה (כיתות ז-יב)
יום הזיכרון ויום העצמאות כרוכים זה בזה במערך האירועים בחברה הישראלית.
יצירות ספרות רבות עוסקות בשני ימים מורכבים אלה. - השואה בראי הספרות (כיתות ז-יב)
סיפוריה המאופקים והמרומזים של אידה פינק הם כלי ביטוי רב עוצמה לתיאור זוועות השואה. נעשה היכרות עם הסופרת ועם סיפוריה. הסיפורים מבוססים על גרעין ביוגרפי ומתמקדים בפיסות חיים קטנות, בפרט היהודי ובשמירת צלם אנוש. - בוקר חום, פרנק פבלוף (כיתות ז-יב)
הספרון מומלץ לקריאה ולהוראה לקראת יום השואה. שני חברים במדינה דמיונית אינם חשים כיצד הם נתונים בתהליך הדרגתי של השתלטות משטר אימים של עריצות עליהם ועל כלל אזרחי המדינה. מה שמתחיל בכלבים ובחתולים מסתיים בבני אדם. - זיכרון דרך השירים (כיתות ז-יב)
השירה בביטוייה התמציתי והמרוכז נותנת ביטוי עמוק לזיכרון ולכאב השכול. למידת השירים לקראת יום הזיכרון מאירה את נקודות המגע בין הספרות למציאות ונועדה לקרב רגשית וערכית את התלמידים לנושא. - ספרות בראי השואה (כיתות ז-יב)
לימוד של יצירות הנוגעות בהיבטים שונים: התמוטטות העולם הישן ואובדן הבית והמשפחה, החיים בגטו והחיים במחנות, אובדן הילדות והתבגרות בצל השואה, גילויים של גבורה ומאבק על שמירת צלם אנוש, השחרור – האם ייתכן שחרור אמיתי? מפגש הניצולים עם בני היישוב בארץ אחרי שנות המלחמה. החוויות של בני הדור השני שגדלו בצל ההורים שחוו את השואה. - "המסע" מאת פרימו לוי ו"הזקן מברלין" (כיתות ז-יב)
הצעה למערך שיעור על "המסע" קטע הפתיחה מתוך הספר, אם זה אדם מאת פרימו לוי ועל השיר "הזקן מברלין" מתוך אלבום "פסקול שלישי" זיכרון בסלון.
למערך השיעור | לקובץ נגיש
חזרה לראש הדף
מפגשים בחברה הישראלית

- "שיר בבוקר בבוקר", אמיר גלבֹוע (כיתות ז-יב)
שיעור פתיחה כללי - מפגשים בחברה הישראלית (כיתות ז-יב)
שיעור פתיחה בנושא מפגשים בחברה הישראלית בספרות ממלכתי - "הערבית שלי אילמת", אלמוג בהר (כיתות ז-יב)
מה יחסו של הדובר לשפה העברית והערבית? מה לדעתו הקשר בין זהות לשפה? - ספרות מלחמה "חרבות ברזל" (כיתות ז-יב)
"תפקידנו החינוכי הוא לעשות את הארץ הזאת ואת העולם הרוחני שהצמיח אותה לבית שהנפש אחוזה ודבוקה בו" ברל כצנלסון,
בימים מורכבים כמו אלה, של מלחמה, להלן מבחר יצירות בנושאים הקשורים למתרחש, בראייה היסטורית, תוך התייחסות לנפש האדם
חזרה לראש הדף
הקשר לארץ ולמדינה

- "שיר בבוקר בבוקר", אמיר גלבֹוע (כיתות ז-יב)
שיעור פתיחה כללי - שיעור פתיחה בנושא הקשר לארץ ולמדינה (כיתות ז-יב)
יצירות ספרות רבות נכתבו על הקשר עתיק היומין בין העם היהודי לבין ארץ ישראל. בימים אלה ישנה חשיבות עליונה להכיר בקשר זה ולחזק אותו. - החברה הישראלית – בין שבר לאיחוי" (כיתות ז-יב)
"לעלות לארץ, לחיות בישראל – הסיפור השלם" והוכנה התוכנית "כמה טוב שבאת הביתה" - ירושלים בשירים ובסיפורים (כיתות ז-יב)
ירושלים מופיעה בשירים וסיפורים רבים ויש ללמד יצירות הקשורות אליה לאורך כל שנת הלימודים בכלל ולקראת "יום ירושלים" בפרט. ב"שירת המאה ה-20 מחצית שנייה" יש יחידת לימוד בנושא "לחיות בארץ ישראל" כששני שירים מתוכה מתייחסים ישירות לירושלים. "מלכת היופי של ירושלים" - רחל חלפי ו"תיירים" של יהודה עמיחי. ניתן לבנות יחידת לימוד תמטית בנושא ירושלים. - יצירות הספרות מציגות היבטים של העולם היהודי-ישראלי (כיתות ז-יב)
יצירות הספרות מציגות היבטים של העולם היהודי-ישראלי. בנושאים שבאים לידי ביטוי: היחס בין ההוויה הארץ ישראלית לבין הוויית הגולה
אולי תתעניינו גם ב...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!