דלג אל

עליות שנות ה-50 ושנות ה-90 בספרות

עליות שנות ה-50 ושנות ה-90 בספרות

בדף זה פרטי מידע ופעילויות שונות בנושא עליית יהודי צפון אפריקה בשנות ה-50 ועליית יהודי ברית המועצות ויהודי אתיופיה בשנות ה-90.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
כיכר העצב וכיכר השמחה- סיפור מאת נורית זרחי
כיכר העצב וכיכר השמחה- סיפור מאת נורית זרחי
תחומי דעת: עברית: חינוך לשוני

היחידה עוסקת בסיפור "כיכר השמחה וכיכר העצב" מאת נורית זרחי. הסיפור הוא יצירה מתוך המעגל השני בתוכנית הלימודים לכיתות ה'-ו'. דרך הסיפור הקורא לומד על תהליך הקליטה של הגיבורה ויכול לחוש ולהבין את הקשיים שעימם היא מתמודדת ואת הפתרונות שהיא מוצאת לעצמה. השיעורים ביחידה מזמנים היכרות מעמיקה עם היצירה בעזרת המעבר בין הרובד הגלוי והסמוי, הכרה של מוטיבים ספרותיים המלווים אותה ופעילויות שמטרתן לעורר אמפתיה כלפי הגיבורה והבנה של עולמה הפנימי. בד בבד התלמידים מתרגלים שטף קריאה והבעה בכתב ומקדמים את השיח הדבור, את הידע הלשוני ובפרט את אוצר המילים הרגשי. שיעורים 3-1 עוסקים ביצירה עצמה ושיעורים 5-4 מאפשרים פרשנות ויישום הנלמד באמצעות כתיבה אישית והכנת הצגה בקבוצה.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

כותבים תיאור, חינוך לשוני
ביחידה פעילויות העוסקות בכתיבת טקסטים מסוג תיאור, טקסטים המתייחסים לתכונותיהם של אובייקטים במרחב
סימני פיסוק והשימוש בהם, חינוך לשוני
ביחידה זו ילמדו התלמידים לחשוב על סימני הפיסוק כשהם קוראים וכותבים ולהשתמש בהם הלכה למעשה
מפגש עם ספר - קוראים ונהנים, חינוך לשוני
מפגש עם ספר מזמן חוויה ספרותית והנאה רגשית. המגמה היא לעורר בתלמידים רצון לקרוא עוד
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.