האזנה וכתיבה: התלמידים יאזינו לשיר וישלימו את המילים החסרות. רצוי לנהל דיון על משמעות המילים ועל הכתיב שלהן. אפשר לבקש מהתלמידים להשלים לפי ראות עיניהם את הבית האחרון "אבל הכי נחמד בחופש הגדול...".
לקראת חופשת הקיץ – בחינוך הלשוני
"הכול הכול אני יכול כי זה החופש הגדול"
(נעמי שמר)
ביחידה מגוון פעילויות לטיפוח ההבנה, ההבעה ואוצר המילים בעברית.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
השיר "אצלנו בחצר", נעמי שמר (כיתות א-ב)
האזנה וכתיבה: התלמידים יאזינו לשיר "אצלנו בחצר", יכינו רשימה של השפות הנזכרות בשיר ויוסיפו את המילה המציינת "שלום" בכל אחת מהן. מומלץ לקיים דיון בנושאים שהשיר מזמן כגון מדוע בני האדם אינם מדברים בשפה אחת? האם התופעה של ריבוי שפות רצויה?
אולי תתעניינו גם ב...
העלייה הראשונה והעלייה השנייה בראי העברית, חינוך לשוני
שבוע העולים והעליות במערכת החינוך חל ב1-6.11. בימי העלייה הראשונה נראו ניצני תחיית הלשון. בימי העלייה השנייה יצא היישוב היהודי לעצמאות לשונית ותרבותית
אחדות וייחודיות בשפה, חינוך לשוני
אחדות מבטאת הסכמה כללית של אנשים בנוגע לרעיונות או לפעולות; ייחודיות מבטאת את רצון הפרט לשמור על סימני היכר האופייניים רק לו. היחידה עוסקת בנושאים אלו מנקודת...
הסיפור העממי, ספרות
סיפורי עם משקפים את מורשתו התרבותית של עם. מאפיינים שונים ודומים בסיפורי עם של עמים שונים, מלמדים על אופיין של תרבויות שונות
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!