הילדים יצפו בסרטון 'הילדים משכונת חיים' ובו רחלה מבקשת בטלפון מאדון חלוצי שיעביר ליחזקאל מהמכולת את רשימת המצרכים הנחוצים לה מהמכולת.
זה מה שכתב חלוצי: לחם לא צריך לחמניות יש למחר אולי אחת שיהיה ביצים לפחות עשר גלידה יש בבית בקבוקים להחזרה על המרפסת חלב
אז מה בעצם ביקשה רחלה?
הילדים יצפו בסרטון וידונו בהבדלים שבין דיבור לכתיבה בהעברת מסרים ובחשיבותם של סימני הפיסוק בלשון הכתובה.
סימני פיסוק והשימוש בהם, חינוך לשוני
סימני הפיסוק נוהגים בשפה הכתובה, הם מְקִלִּים על הקריאה ומסייעים לקורא בהבנת הטקסט.
הם מציינים סיומים והתחלות, הפסקות והנגנות. שיטת הפיסוק המשמשת כיום היא המצאה חדשה יחסית שהתפתחה בהדרגה רק אחרי המצאת הדפוס באמצע המאה ה-15.
ביחידה זו ילמדו התלמידים לחשוב על סימני הפיסוק כשהם קוראים וכותבים ולהשתמש בהם הלכה למעשה.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
בין דיבור לכתיבה: לחשיבות סימני הפיסוק בלשון הכתובה (כיתות ג-ו)
אולי תתעניינו גם ב...
בעיה ופתרון – מבנה של טקסט, חינוך לשוני
ידע על מבנה השיח מאפשר לנו להבין טקסט ולכתוב טקסט. המודעות לידע זה עולה ככל שאנחנו לומדים ומתפתחים. ביחידה זו נתמקד בארגון של הצגת בעיה ובהצעת דרכים לפתרונה
אחדות וייחודיות בשפה, חינוך לשוני
אחדות מבטאת הסכמה כללית של אנשים בנוגע לרעיונות או לפעולות; ייחודיות מבטאת את רצון הפרט לשמור על סימני היכר האופייניים רק לו. היחידה עוסקת בנושאים אלו מנקודת...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!