הילדים יצפו בסרטון 'הילדים משכונת חיים' ובו רחלה מבקשת בטלפון מאדון חלוצי שיעביר ליחזקאל מהמכולת את רשימת המצרכים הנחוצים לה מהמכולת.
זה מה שכתב חלוצי: לחם לא צריך לחמניות יש למחר אולי אחת שיהיה ביצים לפחות עשר גלידה יש בבית בקבוקים להחזרה על המרפסת חלב
אז מה בעצם ביקשה רחלה?
הילדים יצפו בסרטון וידונו בהבדלים שבין דיבור לכתיבה בהעברת מסרים ובחשיבותם של סימני הפיסוק בלשון הכתובה.
סימני פיסוק והשימוש בהם, חינוך לשוני

סימני הפיסוק נוהגים בשפה הכתובה, הם מְקִלִּים על הקריאה ומסייעים לקורא בהבנת הטקסט.
הם מציינים סיומים והתחלות, הפסקות והנגנות. שיטת הפיסוק המשמשת כיום היא המצאה חדשה יחסית שהתפתחה בהדרגה רק אחרי המצאת הדפוס באמצע המאה ה-15.
ביחידה זו ילמדו התלמידים לחשוב על סימני הפיסוק כשהם קוראים וכותבים ולהשתמש בהם הלכה למעשה.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
בין דיבור לכתיבה: לחשיבות סימני הפיסוק בלשון הכתובה (כיתות ג-ו)
אולי תתעניינו גם ב...
כותבים - בעקבות קריאת ספר, חינוך לשוני
הספרות היפה מעניקה לקוראים חוויות והתנסויות אסתטיות באמצעותן הם יכולים להבין טוב יותר את עצמם ואת הזולת. בחטיבה זו פעילויות הכוללות כתיבת רשמים בעקבות קריאת ספר
מפגשים עם שירים, חינוך לשוני
במהלך לימודיהם התלמידים עורכים מפגשים עם יצירות ספרות מסוג שירים. בחטיבה זו מפגשים עם שלושה שירים: מעשה בפ"א סופית (נתן אלתרמן), ג'ינג'י (מרים ילן-שטקליס), ד...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!