יחידה 1: הכלב - חברו הטוב של האדם
יחידה 2:משחק הכדורגל
יחידה 3:מי צריך פייסבוק?
עֶרְכָּה לעידוד כתיבה בעקבות קריאת טקסט- לכיתות ד'-ה'

ערכת הכתיבה היא כלי המאפשר קריאה חוזרת של טקסטים קצרים עד להבנתם ולכתיבתם באופן חופשי. לאחר כל קריאה התלמיד נדרש לפעולה אחרת של שחזור הטקסט: כתיבת האירועים החשובים לפי הסדר, השלמת מילים חסרות ("קלוז"), השלמת חלקי משפטים חסרים, וכתיבת הקטע מתוך הזיכרון.
הטקסטים הם מסוגות שונות :טקסטים מידעיים, טקסטים טיעוניים וכתבות. הטקסטים נבחרו לערכה מאחר שהם קצרים, מעניינים ועשירים מבחינה תוכנית ומבחינה לשונית.
על הערכה
הערכה פותחה ע"י ראמ"ה
הוא מספק עוגן לתלמיד ולמורה במעבר מקריאה לכתיבה. התלמיד אינו "מוצף" בראשית התהליך בדרישה לייצר טקסט שהוא גם חדש ואינפורמטיבי וגם תקין מבחינה לשונית.
התרשים והקלוזים מדגימים מהו מבנה טוב של טקסט ומהו ניסוח תקין.
בנוסף, הם יוצרים מצב שבו התלמיד נדרש לקרוא יותר מפעם אחת הן את הטקסט המקורי והן את טקסט המטרה ולספק כתיבה ממוקדת ומצומצמת בהקשרים האלה.
ערכה זו היא בחזקת שלב א' של הוראת הכתיבה, והיא מתאימה לביצוע באמצע בית הספר היסודי, בזמן שבו התלמידים כבר שולטים דיים במערכת האורתוגרפית כדי לכתוב ולקרוא, ואפשר לסייע להם ללמוד לכתוב ,כדי שיוכלו להמשיך וללמוד בעזרת כתיבה.
הערכה כוללת 12 יחידות הוראה-למידה המיועדות לתלמידים, וכן מחוונים למורים.
כל יחידה מורכבת מחמישה שלבים:
1. קריאה של הטקסט
2. מיפוי הטקסט באמצעות תרשים זרימה
3. השלמה של מילים מן הטקסט (קלוז)
4. השלמה של צירופים מורחבים מן הטקסט (קלוז מורחב)
5. כתיבה שמטרתה שחזור של הטקסט במלואו.
ארבעת השלבים הראשונים הם אבני הדרך לביצוע השלב החמישי והמרכזי: שחזור
הטקסט על-ידי התלמיד (ללא הסתמכות על הטקסט המקורי).