דלג אל

יחידה חמישית: נשיות וגבריות - ייצוגי מגדר בספרות

יחידה חמישית: נשיות וגבריות - ייצוגי מגדר בספרות

במסגרת לימודי ההרחבה בספרות. ביחידה החמישית על המורה לבחור נושא מרכזי מתוך שישה נושאים מרכזיים. ביחידה החמישית מעמיקים ביצירות סביב נושא מרכזי.
הנושא השישי – נשיות וגבריות: ייצוגי מגדר בספרות – מזמן מפגש עם השאלות המרכזיות:
כיצד מיוצגות נשיות וגבריות ביצירות הספרות? האם אלה תכונות סטראוטיפיות? (לדוגמה: נשיות = פסיביות, רכות, רגשנות, נאמנות, תלות, ארציות, ערמומיות, שטניות; גבריות = אקטיביות, קשיחות, שכלתנות, נועזות, עצמאות.) מה משתמע מחלוקה מעין זאת? באיזו מידה מוגדרות דמויות נשיות ביצירה על פי זיקותיהן בהיותן בנות, רעיות, אימהות, ובאיזו מידה מוגדרות דמויות גבריות על פי תפקודן החברתי-תרבותי?

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

חובה או רשות

רשות

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

יום ירושלים
ירושלים חוזרת ביצירות הספרות לאורך הדורות כמושא געגועים, ובעת החדשה כעיר מרכזית וחשובה בחיי מדינת ישראל: "ציון הלא תשאלי" - יהודה הלוי, "ירושלים - מחזור שירי...
פורים
הומור, גורל, בחירה או מקרה, אומנות הסיפור במגילת אסתר
שירת המאה ה-20 מחצית שנייה – לחיות בארץ ישראל
תוכנית הלימודים בשירת המאה ה-20 מחצית שנייה שייכת ללימודי ה-30% בלימודי הספרות
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.