דלג אל

יחידה חמישית: נשיות וגבריות - ייצוגי מגדר בספרות

יחידה חמישית: נשיות וגבריות - ייצוגי מגדר בספרות

במסגרת לימודי ההרחבה בספרות. ביחידה החמישית על המורה לבחור נושא מרכזי מתוך שישה נושאים מרכזיים. ביחידה החמישית מעמיקים ביצירות סביב נושא מרכזי.
הנושא השישי – נשיות וגבריות: ייצוגי מגדר בספרות – מזמן מפגש עם השאלות המרכזיות:
כיצד מיוצגות נשיות וגבריות ביצירות הספרות? האם אלה תכונות סטראוטיפיות? (לדוגמה: נשיות = פסיביות, רכות, רגשנות, נאמנות, תלות, ארציות, ערמומיות, שטניות; גבריות = אקטיביות, קשיחות, שכלתנות, נועזות, עצמאות.) מה משתמע מחלוקה מעין זאת? באיזו מידה מוגדרות דמויות נשיות ביצירה על פי זיקותיהן בהיותן בנות, רעיות, אימהות, ובאיזו מידה מוגדרות דמויות גבריות על פי תפקודן החברתי-תרבותי?

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

חובה או רשות

רשות

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

כתיבה יצירתית
אם תברח מן החיים, אם תצטנף בפינה שלך ותעצום את העיניים, לא תכתוב לעולם דברים בעלי ערך – חבלים, חיים באר
יום המאבק הבין-לאומי למניעת אלימות נגד נשים
בספרות הישראלית והעולמית אפשר להבחין ביחס כלפי האישה בתקופות שונות, מנקודת מבט נשית וגברית. ישנה גם התייחסות מיוחדת לאלימות במשפחה וכלפי האישה בפרט. זיגמונד ...
שירת המאה ה-20 מחצית שנייה – זהויות
תוכנית הלימודים בשירת המאה ה-20 מחצית שנייה שייכת ללימודי ה-30% בספרות
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.