דלג אל

הצהרת נגישות

שירת המאה ה-20 מחצית שנייה – שירים בעקבות השואה

שירת המאה ה-20 מחצית שנייה – שירים בעקבות השואה

שירת המאה ה-20 מחצית שנייה מאפשרת היכרות עם יוצרים עבריים ייחודיים שפעלו וכתבו במאה ה-20. יחידת הלימוד מורכבת מחמש יחידות מרכזיות:
א. זהויות
ב. מה זאת אהבה?
ג. לחיות בארץ ישראל
ד. שירים בעקבות השואה
ה. החברה הישראלית בין שבר לאיחוי
השירה מורכבת ומשלבת בין תוכן לצורה.
מאיר ויזלטיר: אבא ואימא הלכו לקולנוע (קיצור שנות השישים, שירים 1972-1959, הקיבוץ המאוחד, 1984) או דן פגיס: טיוטת הסכם לשילומים (כל השירים, הקיבוץ המאוחד, 1991)
טוביה ריבנר: שם אמרתי (ואל מקומי שואף, ספריית פועלים, 1990) או יצחק: אמיר גלבוע (כל השירים, כרך א, הקיבוץ המאוחד, 1994)
דן פגיס: כתוב בעיפרון בקרון החתום (כל השירים, הקיבוץ המאוחד, 1991) או אבנר טריינין: כתונת איש המחנות (הר וזיתים, אגודת שלם, 1969)
אסתר אטינגר: היער השחור (לילה ויום, הקיבוץ המאוחד, 2011) או בן ציון תומר: ילדי הצל (על קו המשווה, עקד, 1969)
אבות ישורון: קדמי קראו (כל שיריו, כרך 4, הקיבוץ המאוחד, 2001) או אברהם סוּצקבר: היד הכרותה שייכת לי (תרגום: בנימין הרשב, כינוס דומיות, עם עובד, 2005).

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

חובה או רשות

חובה (במסגרת לימודי ה-30 אחוז בספרות) 

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

יחידה חמישית: להיות יהודי, להיות ישראלי, קולות וזהויות
הספרות העברית מתייחסת ביצירות שונות אל היבטים מורכבים בשאלת הזהות של "להיות יהודי, להיות ישראלי". כיצד התייחסו להגדרות אלה בתקופות שונות ביצירה העברית? היהדו...
אלמוג בֶּהַר
ד"ר אלמוג בֶּהַר הוא יוצר חשוב בשירה העברית. ספר שיריו הראשון "צימאון בארות" יצא לאור ב-2008. ביצירותיו: קובץ הסיפורים אַנַא מִן אַלְ-יַהוּד (2008); חוט מושך...
זלדה
זלדה היא מהמשוררות הייחודיות בשירת המאה ה-20. השיר בתוכנית הלימודים הוא זלדה: שני יסודות (שירי זלדה, הקיבוץ המאוחד, 1985).
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.