דלג אל

פיגמליון

פיגמליון

בהשראת המיתוס יצר ברנרד שאו פיגמליון משלו, "בת אשפתות" שתהפוך לאישה חדשה, עצמאית, משוחררת ושולטת בגורלה.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

רשות

פעילות לתלמידים בנושא שחרור מכבלי המעמד ומימוש מטרות

פעילות לתלמידים בנושא שחרור מכבלי המעמד ומימוש מטרות
  • מה אפשר ללמוד מהתהליך שהגיבורה עוברת במחזה? היעזרו בסרטונים המצורפים.
  • במבט אישי: האם חוויתם את אפקט פיגמליון (נבואה המגשימה את עצמה, מחשבה יוצרת מציאות)? מי עמד לצידכם? מי השפיע עליכם? או האם הייתם רוצים שיקרה לכם תהליך דומה? האם יש מישהו שתוכלו לפנות אליו בדרך להגשמת השאיפה שלכם?
  • אילו כוכבי נוער/סלבס המוכרים לכם היום החלו דרכם מהשוליים ופרצו לקדמת הבמה? בחרו אחד (אחת) והציגו את סיפור הצלחתם ביחס לאפקט פיגמליון.
  • כיצד לדעתך משתקף הביטוי "מעבדות לחירות" במחזה פיגמליון?

יחידות הוראה מתוקשבות

בין חלום למציאות, בין אמת לבדיה
בין חלום למציאות, בין אמת לבדיה
תחומי דעת: ספרות ממלכתי

ביחידה זו נעסוק ביצירות שבהן הקו המפריד בין האמת והבדיה (כמעט) מתמוסס ונעלם. נעיין בשיר "חטוף" מאת של סילברסטיין, מיתוס פיגמליון, הסיפור הקצרצר "האדריכל והקיסר" של ש"י עגנון, ונסכם עם השיר "בריאה" של מהא קסיס.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

בין אדם לחברו
הוראת יצירות סביב מוקד תמטי. הוראת הנושא בין אדם לחברו באמצעות שלושה שירים ושיר סיפורי
או הנרי – אחרי עשרים שנה
הסיפור "אחרי עשרים שנה" מתאר דילמה המתעוררת במפגש מתוכנן בין שני חברים מִקֵּץ עשרים שנה.
יהושע קנז - התיק השחור
יהושע קנז הוא מגדולי הסופרים בישראל. הפעילות מציעה מפגש עם הסיפור "התיק השחור" מפרי עטו.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.