חלומות
התלמידים ידונו או יכתבו:
מהו חלום לדעתכם? האם חלום הוא מעין נבואה לעתיד? משאלת לב כמוסה או שמא בכלל תעתוע לילה שכולו פרי הדמיון? האם חלמתם פעם חלום שהתגשם או שמעתם על מישהו שחלם חלום שהתגשם?
שיחה וכתיבה על חלומות, מאוויים ומה שביניהם.
אחים
התלמידים יאזינו לשיר 'יש לי אח קטן' של אריק איינשטיין, ויספרו: מה היחסים בינם לבין אחיהם? האם הם מקנאים לפעמים באחים שלהם ומדוע? האם אחיהם מקנאים בהם לפעמים ומדוע? מה אפשר לעשות כדי להתגבר על רגש הקנאה?
בעין ביקורתית
כל תלמיד יבחר דמות אחת מהדמויות המוזכרות בפרק: יעקב, יוסף, ראובן, יהודה, האחים (כמכלול) ויכתוב נקודות לחיוב ולשלילה בהתנהגותה של הדמות שבחר. לאחר מכן יביע דעתו האם הדמות היא שלילית או חיובית בראייה כוללת, וכיצד יכולה היתה אותה דמות לנהוג אחרת לדעתו. התלמידים יציגו מסקנותיהם בפני הכיתה.
דו-שיח
התלמידים יכתבו (או ימחיזו) דו-שיח בין שניים מאחיו של יוסף המשוחחים על היחס המיוחד של אביהם ליוסף, על התנהגותו של יוסף, ועל רגשותיהם השליליים כלפיו.