מתי נשלב את הפרקטיקה הזו בתהליך הפדגוגי?
במסגרת עיצוב מצגת בכל נושא, כתרגיל לפיתוח חשיבה יצירתית, במסגרת תרגיל הכנה לכתיבת סיפור, כאמצעי לפרשנות לטקסט לימודי, במסגרת תרגיל בין-אישי או קבוצתי-חברתי של תיאור רגשות ומחשבות, במשימות הערכה חלופית, כחלק מתהליך הלמידה בכל תחום דעת וגם במסגרת פיתוח יכולות רגשיות-חברתיות (SEL).
שלבי העבודה
- ננחה את התלמידות והתלמידים לנסח בעברית טקסט המתאר את התמונה שירצו לקבל באופן העשיר והמדויק ביותר: נושא, רקע, סגנון, תאורה, פרספקטיבה וכדומה (דוגמה להלן).
- נבקש לתרגם את הטקסט לאנגלית. אפשר להיעזר באפליקציית תרגום Google Translate או Microsoft Translate (ומי שיכול, מוזמן לכתוב את הפרומפט מראש באנגלית). בחלק מהכלים אפשר להזין את ההנחיות בעברית בלי לתרגם לאנגלית.
- נבחר כלי AI לבניית תמונה. למשל: Clip Drop, Canva, Lexica.
- נבצע הרשמה לכלי: אם צריך הרשמה וחשבון אישי, מסיבות של פרטיות ובטיחות מידע, ננחה את התלמידים לפתוח חשבון ג׳ימייל שבו ישתמשו רק למטרת השימוש בכלים.
- נחקור יחד כיצד להפעיל את הכלים באמצעות צפייה בסרטוני הדרכה (אפשר למצוא סרטונים עבור כל אחד מהכלים ביוטיוב).
- נתנסה בבניית התמונה שלנו. נעודד את התלמידים לבצע ניסיונות חוזרים ונשנים, עד לתוצאה משביעת רצון.
- המודל נותן בדרך כלל 4 דוגמאות לבחירה. ניתן לבחור אחת מהן או לבקש לייצר ארבע תמונות חדשות. אפשר לשמור או להעתיק את התמונות ועוד.
- אפשר להמשיך ולעצב את התמונה, להסיר ולהוסיף לה פרטים. תוכנות מסוימות מציעות למשתמשים רעיונות נוספים ומוסיפות אותם לפרומפט הקיים.