המשימה: בניית מערך פעילויות בהתאם לפעולת ההפקה [דיבור - הבעה בע"פ] ברמה A2 בשילוב הבינה המלאכותית
המהלך הראשון
שלב א: המורה מעלה את מסמך המסגרת ל-chatgpt.
פרומפט ל-AI:
קרא בעיון על פעולת ההפקה [דיבור - הבעה בע"פ] ברמה A2.
שלב ב: המורה בוחר נושא [----]
פרומפט ל-AI:
הצע לי פעילויות הפקה [דיבור - הבעה בע"פ] ברמה A2 בנושא הנבחר.
המהלך השני
שלב א' המורה מעלה את הסולם ואת התבחינים ל-chatgpt.
פרומפט ל-AI:
קרא בעיון את הסולם והתבחין בפעולת ההפקה [דיבור - הבעה בע"פ] ברמה A2.
שלב ב: המורה בוחר נושא [טיול לקניון].
פרומפט ל-AI:
הצע לי פעילויות הפקה [דיבור - הבעה בע"פ] בסולם הנבחר ברמה A2 בנושא הנבחר.
התוצאה שהתקבלה
פעילויות
- פרזנטציה על חוויית הקנייה בקניון: התלמידים יתארו את חוויית הקנייה האישית שלהם ויתייחסו לאווירה בקניון. הם ידברו על ריחות, צבעים, תחושות והחוויה הכוללת. לאחר מכן התלמידים בכיתה ישאלו שאלות על הרגשות או על הפריטים שהם רכשו, והתלמידים יענו על השאלות של חבריהם.
- הצגת "החנות האהובה עליי": כל תלמיד יבחר חנות אחת מתוך התיאור בטקסט ויכין פרזנטציה קצרה שבה יתאר מה מושך אותו לחנות זו, אילו מוצרים מעניינים אותו ומה לדעתו מיוחד בה. התלמידים בכיתה ישאלו שאלות על החנות ויבקשו פרטים נוספים על המוצרים שבה.
- תיאור "טיול הקניות האידיאלי": התלמידים יתארו טיול קניות חלומי שבו הם מתכננים לעצמם "יום בקניון". הם יתארו את סדר הפעולות שלהם, את האווירה, את החנויות שיבקרו בהן ואת המוצרים שהם מחפשים. לאחר מכן הם ישאלו שאלות בכיתה על ההעדפות שלהם במוצרים והם יענו בהתאם.
- פרזנטציה: "הבחירה האישית": כל תלמיד יתאר את הפריט המועדף עליו מהקניון, כמו החולצה או הספר מהסיפור. עליו להסביר מדוע בחר דווקא בפריט זה, מה הוא אוהב בו ומה הוא מחפש בדרך כלל כשהוא רוכש מוצרים דומים. הקהל ישאל שאלות על הסגנון, הצבע, השימוש בפריט או חוויית המדידה.
- המדריך המלא לשימוש בבינה מלאכותית בהוראה ובלמידה
- הטיול לקניון, מערך פעילויות