דלג אל

בניית מערך פעילויות בהתאם לפעולת ההפקה [דיבור - הבעה בע"פ] בשילוב הבינה המלאכותית

למאגר הפרקטיקות
בניית מערך פעילויות בהתאם לפעולת ההפקה [דיבור - הבעה בע"פ] בשילוב הבינה המלאכותית
  ניהול ההוראה והחינוך     תכנון ההוראה

כותב הפרקטיקה:
שרה חי'ר, מדריכה לעברית בחברה הדרוזית, מזכירות פדגוגית

צורך

בתחילת שנת הלימודים המורים קיבלו את תוכנית המסגרת להוראת עברית כשפה שנייה, המבוססת על מסמך ה-CEFR. התוכנית מורכבת משבע פעולות, בעוד כל פעולה מבוססת על סולמות ותבחינים ברמות שונות. על המורים ללמד את הסולמות באופן ספירלי ולהתאים את ההוראה לצרכים הדיפרנציאליים של התלמידים. בכל טקסט נדרשת התאמה של הפעולה לרמת התלמידים. הצורך המרכזי הוא להיעזר ב-ChatGPT כדי לקבל מגוון רחב של הצעות לפעילויות, שייסיעו בהתאמה וביישום בכיתה.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

המשימה: בניית מערך פעילויות בהתאם לפעולת ההפקה [דיבור - הבעה בע"פ] ברמה A2 בשילוב הבינה המלאכותית

המהלך הראשון

שלב א: המורה מעלה את מסמך המסגרת ל-chatgpt.
פרומפט ל-AI:
קרא בעיון על פעולת ההפקה [דיבור - הבעה בע"פ] ברמה A2.

שלב ב: המורה בוחר נושא [----]
פרומפט ל-AI:
הצע לי פעילויות הפקה [דיבור - הבעה בע"פ] ברמה A2 בנושא הנבחר.

המהלך השני

שלב א' המורה מעלה את הסולם ואת התבחינים ל-chatgpt.
פרומפט ל-AI:
קרא בעיון את הסולם והתבחין בפעולת ההפקה [דיבור - הבעה בע"פ] ברמה A2.

שלב ב: המורה בוחר נושא [טיול לקניון].
פרומפט ל-AI:
הצע לי פעילויות הפקה [דיבור - הבעה בע"פ] בסולם הנבחר ברמה A2 בנושא הנבחר.

התוצאה שהתקבלה
פעילויות

  • פרזנטציה על חוויית הקנייה בקניון: התלמידים יתארו את חוויית הקנייה האישית שלהם ויתייחסו לאווירה בקניון. הם ידברו על ריחות, צבעים, תחושות והחוויה הכוללת. לאחר מכן התלמידים בכיתה ישאלו שאלות על הרגשות או על הפריטים שהם רכשו, והתלמידים יענו על השאלות של חבריהם.
  • הצגת "החנות האהובה עליי": כל תלמיד יבחר חנות אחת מתוך התיאור בטקסט ויכין פרזנטציה קצרה שבה יתאר מה מושך אותו לחנות זו, אילו מוצרים מעניינים אותו ומה לדעתו מיוחד בה. התלמידים בכיתה ישאלו שאלות על החנות ויבקשו פרטים נוספים על המוצרים שבה.
  • תיאור "טיול הקניות האידיאלי": התלמידים יתארו טיול קניות חלומי שבו הם מתכננים לעצמם "יום בקניון". הם יתארו את סדר הפעולות שלהם, את האווירה, את החנויות שיבקרו בהן ואת המוצרים שהם מחפשים. לאחר מכן הם ישאלו שאלות בכיתה על ההעדפות שלהם במוצרים והם יענו בהתאם.
  • פרזנטציה: "הבחירה האישית": כל תלמיד יתאר את הפריט המועדף עליו מהקניון, כמו החולצה או הספר מהסיפור. עליו להסביר מדוע בחר דווקא בפריט זה, מה הוא אוהב בו ומה הוא מחפש בדרך כלל כשהוא רוכש מוצרים דומים. הקהל ישאל שאלות על הסגנון, הצבע, השימוש בפריט או חוויית המדידה.

  • המדריך המלא לשימוש בבינה מלאכותית בהוראה ובלמידה
  • הטיול לקניון, מערך פעילויות
חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

אפשר לפתח יחידת הוראה שלמה בעזרת chatgpt, בכל פעולה אני בוחרת את הסולם והתבחין ומבקשת לבנות לי מערך פעילויות בהתאם לנושא הנבחר.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

מחוללי רעיונות וטקסט
ChatGPT בגרסה החינמית מסייע למורים לייצר רעיונות למערכי השיעור.
הצעות לפעילויות, דוגמאות, ניסוח הנחיות לפעילויות לתלמידים ודרך הפעולה.

חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

אני משתמשת באופן קבוע ב-ChatGPT לתכנון מערך ההוראה שלי לבניית מערכי שיעור. השימוש בכלי מאפשר לי לבנות מערך הוראה דיפרנציאלי, מה שמאפשר לי ליצור תוכניות לימוד דיפרנציאליות שמתאימות לכל תלמיד לפי יכולותיו האישיות, תוך כדי שמירה על תהליך לימודי מעמיק וממוקד בנושא נבחר.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

סוגיות אתיות בראי יישומי הבינה המלאכותית
ההתפתחות המהירה של טכנולוגיות הבינה המלאכותית בשנים האחרונות והפוטנציאל הרב הגלום בהן, מעלים מגוון סוגיות אתיות. איך נעזור לתלמידים לפתח מודעות לדילמות בנושא...
"SoliMemes: יצירת MEMES שמביעים סולידריות"
הפרקטיקה עונה על הצורך של עובדי הוראה לפתח מיומנויות חברתיות וערכיות אצל תלמידים, תוך כדי שילוב כלים טכנולוגיים וחדשניים כמו בינה מלאכותית, שמסייעים לשמור על...
رحلة استكشافية افتراضية لبناء المعرفة من خلال مهارة طرح الاسئلة
تمكين الطلاب من استكشاف القيم والمفاهيم الإسلاميّة بطريقة تفاعليّة وممتعة.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.