דלג אל

הרחבת אוצר מילים מחיי היום יום עם כלי AI

למאגר הפרקטיקות
הרחבת אוצר מילים מחיי היום יום עם כלי AI
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, חינוך לערכים, פיתוח מיומנויות   ניהול ההוראה והחינוך     הערכה ומשוב, יישום תהליכי הוראה, תכנון ההוראה   מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     מענה מותאם אישית, קשר מורה תלמיד/ה

כותבי הפרקטיקה:
הילין זעריר, מדריכה ארצית לערבית, מזכירות פדגוגית

צורך

פיתוח מיומנויות תקשורתיות בערבית דרך סימולציה של התנהלות בחיי היום-יום, תוך כדי שימוש יצירתי בכלי בינה מלאכותית ליצירת תוכן ויזואלי, במטרה לפתח מיומנויות דיבור בערבית, הרחבת אוצר מילים בתחום האוכל והקניות, הקניית כלים דיגיטליים יצירתיים וטיפוח למידה שיתופית.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

השלב הראשון
פנייה לקלוד: היי קלוד היקר, אציג את עצמי, את תפקידי ואת אוכלוסיית היעד שלי, ואציין את מטרת הפנייה.

השלב השני
אתמקד בהרחבת הרעיונות שקלוד הציע לפיתוח משחקי הסימולציה ואבקש ממנו לפרט את שם המשחק ואת המטרה, ולציין הוראות ותפריט לבניית הסימולציה.

השלב השלישי
אביא לכיתה חפצים בהתאם לתפריט הסימולציה. אפשר להביא תמונות וציורים. התלמידים יבחרו את החפצים בהתאם לצורך הסימולציה בכיתה, יתרגלו בקבוצה, יתכוננו ויציגו בפני הכיתה.

השלב הרביעי
התלמידים "יפתחו מסעדה" בהתאם לתוכן הסימולציה וייצרו לה לוגו מתאים באמצעות הפיכת טקסט לתמונה בבינה מלאכותית בפאדלט. אפשר להיעזר בגוגל טרנסלייט ולתרגם מעברית לאנגלית כדי לקבל תוצאות איכותיות יותר.
את הלוגו יעלו ללוח הפאדלט השיתופי בציון שם המסעדה בערבית.
בשלב זה תתקיים הערכת עמיתים: כל קבוצה תגיב לפוסטים בלוח השיתופי, תעריך את ההצגה ואת הלוגו ותיתן נקודות שימור ושיפור.

השלב החמישי
תחרות התפריט המצטיין של מסעדה מנצחת. אפתח מצגת בקנבה ששמה "תפריט מסעדה". כל קבוצה תקבל שקופית ותכניס לפינת העמוד את הלוגו של המסעדה שיצרה בפאדלט.
התלמידים בקבוצות יבקשו מקלוד שייתן להם מתכון בערבית של מאכל או קינוח, וימירו אותו לערבית דבורה בהתאם לאוצר המילים שלמדו בכיתה (חשוב לציין שקלוד לא יודע לכתוב בערבית הדבורה).
התלמידים יעלו את המתכון לקנבה, יוסיפו תמונה מתאימה למתכון באמצעות בינה מלאכותית "מעבדת החלומות" בקנבה ויוסיפו הקלטה שלהם מתארים ומסבירים את אופן ההכנה (באמצעות הקלטה בקנבה). אפשר לערוך את התמונה או את הלוגו שקיבלו באמצעות magic design בקנבה.

השלב השישי
הכרזה על הקבוצה המנצחת (המסעדה המנצחת).

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

יצירת חידון באמצעות כלים שונים: canva ,wordwall ,kahoot או דף עבודה אינטראקטיבי בכלי wizer me. אפשר לבנות חדר בריחה בכלי genially.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

חיזוק תחושת המסוגלות והאמונה ביכולת בקרב תלמידים
בכל תלמיד/ה גלומים מגוון כישורים ויכולות. כדי שירגישו שהם מסוגלים להביא אותם לידי ביטוי, חשוב שיחוו מידה גבוהה של מסוגלות עצמית ואמונה בכוחותיהם. איך נעודד ח...
מפגש מורה–הורה–תלמיד/ה ביום הורים
יום הורים הוא אחד המפגשים החשובים בין השותפים לרווחת התלמידים ולהצלחתם. טיפים לניהול המפגש בדרך חווייתית ונעימה לכל הצדדים
הערכת מהימנות של מקורות מידע
תעמולה, מניפולציה, דמגוגיה – בעידן המידע בו אנו חיים, הידע הקיים מכפיל את עצמו במהירות הולכת וגוברת, וחשוב להקנות לתלמידים מיומנויות המתייחסות ל"צרכנות נבונה...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.