השלב הראשון - המורה יבחר את הטקסט המקראי שירצה להציג בצורה חזותית.
השלב השני - המורה יכתוב פרומפט שישים דגש על סצנה מתוך הסיפור, שאותה ירצה להראות לתלמידים. המורה יכול להכין כמה פרומפטים לכמה סצנות כדי לייצר סיפור באמצעות התמונות. את הפרומפט יכניס למחולל תמונות (דאל-אי או מידג'רני) ויתקן את התמונות שיתקבלו עד שיקבל תוצאה רצויה.
פעולה זו יכולה להיעשות עם התלמידים בכיתה, בעוד כל קבוצה עובדת על סצנה אחרת עם המורה או כהכנה מקדימה לשיעור.
השלב השלישי - אם המורה הכין מראש, ייתן לתלמידים לסדר את התמונות שנוצרו לפי סדר ההתרחשות בסיפור.
אם הוכן בשיתוף עם התלמידים - כל קבוצה תציג את התוצר שלה ותסביר על תהליך היצירה (מה היו ההנחיות שנתנו למחולל ומדוע, מה היה להם חשוב שיהיה בתמונה וכו').