דלג אל

בניית מערך שיעור

למאגר הפרקטיקות
בניית מערך שיעור
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע   ניהול ההוראה והחינוך     יישום תהליכי הוראה, הערכה ומשוב

כותב הפרקטיקה:
רננה ניידמן, מדריכה ארצית בפיקוח על החינוך הגופני, מזכירות פדגוגית

צורך

בניית מערכים בחינוך גופני, בעזרת בינה מלאכותית מאפשרת התאמה אישית של ההוראה לכל תלמיד או קבוצה, תוך כדי התחשבות ביכולות הפיזיות, בצרכים ובהעדפות האישיות. כמו כן, היא חוסכת זמן למורים באמצעות יצירת מערכים מובנים ויעילים, ומספקת כלים לניתוח ביצועים ומעקב אחר התקדמות התלמידים. השימוש בבינה מלאכותית תורם להוראה מדויקת וממוקדת יותר.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

שלב 1

בחירת פלטפורמה של טקסט לטקסט (gemini ,chatgpt ,claude).

שלב 2

כתיבת פרומפט:
"אני מורה לחינוך גופני ואני רוצה שתבנה לי מערך שיעור ראשון בחינוך הגופני בנושא כדרור כדורסל לבנות בכיתה ח', יש לי מגרש כדורסל תקני עם שני סלים וכדור לכל שתי תלמידות".

שלב 3

מוודאים שהמערך תואם את הצרכים של בית הספר מבחינת הציוד והמרחב, ומותאם לרמת הקושי של התלמידות. במידת הצורך מדייקים ומשנים.

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

אפשר להעלות קובץ של מערך כתוב ולבקש מהפלטפורמה לשנות פעילויות או מטרות בהתאם למה שהמורה רוצה להשיג בשיעור.

טיפים

מה כן לכתוב:
- משפטים בהירים ומדויקים
- משוב
- דוגמאות רלוונטיות

מה לא לכתוב:
- מילות שאלה או חיפוש
- משפטים כלליים
- נושאים שונים בשיחה אחת

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

הצעות לפרומפטים לדיוק התוצר
- פרט לי בבקשה את הפעילויות
- כתוב לי ברמת קושי נמוכה או גבוהה יותר
- כתוב לי כמה דוגמאות ל...
- כתוב לי הצעות ל...
- תן לי הצעה ללו"ז, חלוקת הזמן

חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

כמנחה בהשתלמויות וכמורה לחינוך גופני אני משתמשת בבניית מחוונים בעזרת הבינה המלאכותית. בדרך זו אני מצליחה לשלב רעיונות שונים בעבודתי.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

ערבות הדדית בחברה הישראלית
שימוש יצירתי בכלי בינה מלאכותית ליצירת תוכן ויזואלי לצורך פיתוח מיומנויות השפה: קריאה, כתיבה, האזנה ודיבור ומיומנויות תקשורתיות בערבית במטרה להסביר ולפרט מהי...
ניהול קונפליקטים בכיתה
בביצוע משימה לימודית בצוות עשויים להתעורר סכסוכים. איך נעזור לתלמידים לגבש הסכמות שיתרמו לקידום המשימה באווירה טובה? – מגשרים צעירים, מודל אפר"ת ועוד כלים לנ...
مشاركة التلاميذ في عمليّة التقييم: اختيار أداة التقييم والتقييم الذاتيّ وتقييم الزملاء
يعتبر التقييم جزء لا يتجزأ من عملية التعلم! مهارات التقييم الذاتي وتقييم الزملاء مرتبطة بمدى فاعلية التلاميذ في عملية التعلم، بالإضافة إلى اعتبارهم شركاء في ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.