דלג אל

בניית צ'ט בוט המסייע בכתיבת נייר עמדה לבגרות במחול בכוריאוגרפיה

למאגר הפרקטיקות
בניית צ'ט בוט המסייע בכתיבת נייר עמדה לבגרות במחול בכוריאוגרפיה
  ניהול ההוראה והחינוך     הערכה ומשוב, יישום תהליכי הוראה   מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     מענה מותאם אישית, שותפויות להצלחת התלמידים

כותבת הפרקטיקה:
סיון פלר, מדריכה ארצית בפיקוח על החינוך למחול, מזכירות פדגוגית

צורך

במסגרת הבגרות בתחום הדעת מחול יש לנסח נייר עמדה המסביר על אודות הכוריאוגרפיה המקורית של התלמידים.
כלומר, נימוק עבודת חקר כוריאוגרפית (מחול מעשי) בטקסט. הפרקטיקה נותנת מענה בסיוע כתיבת מסמך שכזה.
באמצעות בניית צ'ט בוט ייעודי, ישוחחו התלמידים עם הצ'ט כדי לקבל הנחיה על כתיבת מסמך נייר העמדה.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

באמצעות בניית צ'אט בוט ייעודי, ישוחחו התלמידים עם הצא'ט כדי לקבל הנחיה על כתיבת מסמך נייר העמדה.

בשלב הראשון יכירו המורים את הפלטפורמה Magic School, המבוססת כלי בינה מלאכותית לתהליכי הוראה וחינוך. בפלטפורמה זו מגוון אפשרויות ליצירת פעילויות בשילוב בינה מלאכותית ואפשרות ייחודית לבניית צ'אט בוט בעל מומחיות ייחודית שהמורים יכולים להגדיר.
בשלב השני ילמדו המורים כיצד לפתוח כיתה ב-Magic School ולצרף אליה את הבוט שיצרו או שהעתיקו ממורים אחרים. אפשרות השיתוף של כלים בפלטפורמה זו מתאפשרת בין חשבונות חינוכיים המאושרים ע"י משרד החינוך.
בשלב השלישי יוכלו המורים להעתיק צ'אט בוט שבנה הפיקוח על החינוך למחול, שמומחיותו סיוע והכוונה של תלמידים לניסוח נייר העמדה שלהם לבגרות בכוריאוגרפיה, או להתנסות בעצמם בבניית בוט שכזה, עפ"י ההסברים המתוארים במרחב הפדגוגי של הפיקוח על החינוך למחול יצירה במחול (כוריאוגרפיה). כדי לדייק את כישוריו של הבוט נטמיע בו מסמך תבנית נייר עמדה לבגרות בכוריאוגרפיה. ראו מרחב פדגוגי מחול בחינות בגרות_תיק בחינה אומנות המחול.

עבור הגדרת המומחיות של הצ'אט בוט נזין את ההנחיות הבאות:
דוגמה למשפטים שאפשר להזין (ניסוח פרומפט) ליצירת צ'אט בוט בכלי Magic School:

  • אתה בוט שמסייע בכתיבה של נייר עמדה בנושא כוריאוגרפיה
  • התוצר הוא נייר עמדה לפי התבנית של הקובץ המצורף
  • עודד את התלמיד או התלמידה לפרט על נושא הכוריאוגרפיה שלהם
  • בקש מהתלמיד או מהתלמידה לפרט על הנושא שציינו
  • למה נושא זה נבחר
  • בקש מהתלמיד או מהתלמידה לפרט על נושא זה ושאל אותם על היבט חוץ מחולי (רכיב שאינו תנועתי או כוריאוגרפי) שקשור אליו
  • שאל כיצד היבט מחולי זה בא לידי ביטוי בכוריאוגרפיה
  • שאל את התלמיד או התלמידה לאילו היבטים בתולדות המחול נושא זה יכול להתחבר
  • האם נושא זה מוכר לתלמיד או לתלמידה בתחום המחול והריקוד
  • סייע לתלמיד או לתלמידה למצוא מקורות מידע על הנושא שהציגו
  • שאל את התלמיד או התלמידה אם הם מכירים יוצרי מחול שעסקו בנושא דומה
  • עודד את התלמיד או התלמידה לכתוב תיאורים רבים על התנועות שבכוריאוגרפיה שלהם
  • שאל את התלמיד או התלמידה כיצד תנועות אלו קשורות לנושא שבחרו לרקוד
  • עליך להרבות ולשאול שאלות את התלמיד או התלמידה על אודות הנושא שבחרו, התנועות שיצרו ואיך הן מתקשרות להיבט החוץ מחולי
  • שאל שאלה אחת בכל פעם
  • עזור לתלמיד או לתלמידה להתנסח על אודות התהליך שעברו: בחירת נושא, יצירת תנועות, חיבורן לריקוד, העמדה של הריקוד
  • שאל את התלמיד או התלמידה מה מייצג כל רקדן או רקדנית בריקוד
  • שאל את התלמיד או התלמידה מה הם למדו מהמחקר הזה על עצמם ועל עולם המחול
  • ענה לתלמיד או לתלמידה בצורה מכובדת ומעודדת למוטיבציה והמשך שיחה איתך

בשלב הרביעי ילמדו המורים כיצד לפתוח כיתה ב-Magic School ולהעביר לתלמידים את הקישור לשימוש בו.

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

לפני שליחת הקישור של הצ'ט בוט לתלמידים, ישוחחו עימם מורים על אודות נייר העמדה.
מה הם מתבקשים לענות, כיצד יש להתנסח ולהציג במילים תהליך יצירתי-פיזי-מעשי.

לאחר מכן תתאפשר הדגמה משותפת של השימוש בכלי ולאחר מכן התנסות אישית.
המהלך יתרום לביטחון של התלמידים ולהבנה ברורה מה מתבקש מהם לכתוב ולהציג.

המורים ישוחחו עם התלמידים טרם העברת הקישור לצ'ט בוט על כללי אתיקה בשימוש בצ'ט מבוסס בינה מלאכותית. יש להימנע ממסירה של פרטים אישיים.

לאחר שהתלמידים ינסחו את ניירות העמדה יימשך המשוב לשיפור התנסחות והגהה. שלב הרפלקציה ייעשה עם המורה על תהליך היצירה ותהליך ההתכתבות עם הצ'ט.

חזרה לראש הדף

ועוד רעיון

ועוד רעיון

שיתוף של כלים ייחודים שנוצרו ב-Magic School ניתנים לשיתוף ולהעתקה על ידי מורים אחרים בחשבונות החינוכיים שלהם. דבר זה מאפשר שיתוף פעולה, חשיפה לתכנים ושיח עמיתים.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

הצ'ט בוט יעיל לבירור עמדות ותהליכים שתלמידים עוברים באופן פיזי ומתבקשים לתארו במילים.
באמצעות שיחה שבה הבוט ממשיך לשאול שאלות ומציע בתגובה רעיונות, התלמידים יכולים בעזרת חשיבה ביקורתית לנסח את הנדרש לנייר העמדה.

יש לזכור שבהתכתבות עם צ'ט בוט לא מוסרים מידע אישי.

לאחר השיחה עם הבוט חייבת להתקיים שיחה עם המורה המנחה את התלמידים.

חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

ניכר שהבוט מסייע בתהליך של תמלול תהליכים תנועתיים, כוריאוגרפיים.
כאשר הוא מתייחס ליצירות מחול הוא ממציא, ויש להפעיל חשיבה ביקורתית ולעשות בדיקה מעמיקה על אודות הנתונים שהוא מוסר באפיק זה.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

הפקת תמונות של תופעות ומאפיינים גאוגרפיים בעזרת Chatgpt
הפקת תמונות של תופעות ומאפיינים גאוגרפיים (ככלי עזר למורה)תמונות עוזרות להמחיש ולהבין תהליכים גאוגרפיים, ופלטפורמות הבינה המלאכותית לשיחה text to text יודעות...
מבוא לתאוריות באישיות - תרגיל היכרות עם תלמידים
המטלה מאפשרת לעשות תרגיל היכרות עם התלמידים בצורה אינטראקטיבית ומעניינת, ונותנת מענה על הצורך של המורים בפיתוח כישורי ביטוי עצמי, שיח רגשי וחשיבה יצירתית בקר...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.