דגש על חוויות אישיות וניסיון אישי
הדגשת ההיבטים האנושיים הייחודיים של למידה - חוויות אישיות, יצירתיות ומעורבות בזמן אמת - יכולה לתמוך בחשיבה ברמה גבוהה.
אחת האסטרטגיות היעילות לקידום חשיבה מסדר גבוה אצל תלמידים ותלמידות היא עיצוב מטלות הדורשות מהם להסתמך על חוויות אישיות ועל ניסיון החיים שלהם. לבינה מלאכותית, למרות ההתקדמות הרבה שלה, אין חוויות אישיות. היא אינה יכולה לשתף כיצד אירוע היסטורי עשוי להשפיע עליה, ואינה יכולה לשקול את ההשלכות המעשיות של מושג מדעי על חיי היומיום שלה. על ידי שימת דגש על שיתוף אישי וניסיון במשימות, מחנכים יכולים ליצור משימות "עמידות" יותר בפני בינה מלאכותית.
לדוגמה: בשלב ניסוח שאלת מחקר, נציע לתלמידים לחפש שאלה הקושרת את הנושא בו בחרו לחוויות שלהם. למשל, אם התלמידים בחרו בנושא ״התחממות גלובלית״, נבקש מהם לנסח שאלת מחקר העוסקת בקשר בין ההתחממות הגלובלית לבין אחד המרכיבים בחייהם או בחיי בני משפחתם.