תהליך יישום של הפרקטיקה
פורמט סימולציה הגברה ביולוגית:
אתה מומחה באקולוגיה ימית וביצירת סימולציות. צור סימולציה אינטראקטיבית, הממחישה תהליך הגברה ביולוגית לתלמידי תיכון. שלב פתיחה מסקרנת והנחיות להפעלת הסימולציה. השתמש באיורים להצגת היצורים והוסף חץ בין היצורים, מהנאכל לאוכל (ארבע רמות טרופיות). תן אופציה לשנות את רמת הזיהום במים ולראות את שינוי הריכוז ביצורים. לאחר סיום ההדגמה תן לתלמיד 6 שאלות עם משוב חיובי וסמיילי לתשובה נכונה. שאל 3 שאלות לתרגול הסימולציה, שאלה לבדיקת הבנה ושאלת יישום. השתמש בעיצוב מודרני. עם סיום החידון כתוב מסקנות שחשוב שהתלמיד יזכור. כיוון הכתיבה מימין לשמאל.
השלב הראשון: הגדרת המטרה והכנה ראשונית
- החליטו מהו נושא הסימולציה.
- נסחו את מטרות הלמידה המרכזיות בצורה ברורה וקצרה.
- אספו חומרים רלוונטיים, כגון מידע מדעי, גרפים או תמונות שיתמכו בהמחשת התהליך.
השלב השני: עיצוב התרחיש והמבנה בסיוע Claude
- התחברו ל-Claude AI והציגו את נושא הסימולציה באמצעות שאלה ברורה (לדוגמה, "כיצד אפשר להמחיש את תהליך...?").
- בקשו מ-Claude ליצור מבנה בסיסי של הסימולציה הכולל:
- תרחיש פתיחה
- משימות לתלמידים
- שלבים אינטראקטיביים
השלב השלישי: בדיקה ושיפור
- בדקו את הסימולציה במלואה, תוך כדי שימת לב לשאלות דוגמת:
- האם הפעולות ברורות?
- האם אפשר להשיג את מטרות הלמידה?
- האם הסימולציה מתאימה לרמת הידע של התלמידים?
- שפרו את הסימולציה בהתאם למשוב המתקבל ממורים או מתלמידים אחרים.
השלב הרביעי: יישום בכיתה
- הציגו את הסימולציה לתלמידים והסבירו את המטרות ואת השלבים באופן ברור.
- אפשרו לתלמידים לשחק בסימולציה באופן עצמאי או בקבוצות קטנות, תוך כדי מתן תמיכה במקרה הצורך.
השלב החמישי: דיון מסכם והערכה
- ערכו דיון עם התלמידים על המסקנות מהסימולציה ועל מה שלמדו ממנה.
- בקשו מהתלמידים להציע דרכים לשיפור איכות המים ולמנוע זיהום.
- הכינו משימות נוספות המבוססות על תוצאות הסימולציה, כמו דוחות סיכום.
פורמט פשוט ליצירת גרף:
צור גרף אינטראקטיבי המראה את (שינוי פחמן דו חמצני באטמוספרה) עם השנים.