דלג אל

הפקת תמונות של תופעות ומאפיינים גאוגרפיים בעזרת Chatgpt

למאגר הפרקטיקות
הפקת תמונות של תופעות ומאפיינים גאוגרפיים בעזרת Chatgpt
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע   ניהול ההוראה והחינוך     תכנון ההוראה, יישום תהליכי הוראה

כותב הפרקטיקה:
נדב שמגר, מדריך ארצי גאוגרפיה אדם וסביבה, מזכירות פדגוגית

צורך

הפקת תמונות של תופעות ומאפיינים גאוגרפיים (ככלי עזר למורה)
תמונות עוזרות להמחיש ולהבין תהליכים גאוגרפיים, אבל לא תמיד אפשר למצוא תמונות מתאימות בקלות.
היום, פלטפורמות הבינה המלאכותית לשיחה text to text יודעות לשלב גם יכולות של יצירת תמונות text to image. כלומר, לאחר שנקיים שיח עם הבינה בכל דרך - להפיק סיכום, ללמוד בעזרתה נושא חדש ועוד - נוכל גם לבקש ממנה להפיק תוצר של תמונה הממחישה את תוכן השיחה.
שימו לב: כשאתם מבקשים מכלי הבינה להפיק את התמונה בהמשך לשיח כזה, גם השיח המקדים הוא חלק מהקלט שלה. אם אתם מבקשים ליצור תמונה ללא שיח מקדים, ייתכן שתידרשו לפרט את ההקשר ולהגדיר את המושגים שאתם משתמשים בהם.
מודל DALL-E מוטמע לשימוש בתוך chatgpt.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

השלב הראשון, כתיבת פרומפט ראשוני:
צור תמונה שרואים בה את תופעת "הזחילה העירונית", בעוד רואים בתמונה גם את הבניינים ההולכים ונבנים בשולי השטחים החקלאיים שבצמוד לעיר.

השלב השני, דיוק כתיבת הפרומפט:
תראה את השטח הנבנה בעוד הבנייה פחות גמורה עד סיום.

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

עוד שני אתרים ייעודיים ואיכותיים ליצירת תמונות וסרטונים במגבלות חשבון חינמי ideogram ,leonardo.
ביצירת תמונות לצורך המחשת תהליכים גאוגרפיים, חשוב לדייק את הפרומפט על פי התוצאה שמקבלים.
דמיינו את התמונה הסופית ושפרו את כתיבת הפרומפט.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת

במעבר בין הכלים השונים, יש לעיתים צורך לערוך דיוקים והתאמות כפי שדורשת כל פלטפורמה.
כמו כן, מספר הפרומפטים בפלטפורמה החינמית מוגבל.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

למידה מקוונת בקהילות שיתופיות בין בתי ספר
למידה בקהילות שיתופיות מהווה הזדמנות לפרוץ באופן אמיתי את גבולות הכיתה: באמצעות בחירת התוכנית והשותפים המתאימים, תוכלו להסיר מחסומים של מרחק וזמן
הערכות ביניים של החומר הנלמד בכיתה
הערכה מעצבת פירושה שאין לחכות להערכה המסכמת של פרק הלימוד כדי לקבל תמונת מצב על התקדמות התלמידים – אלא לקיים מדידות ביניים שיתנו למורה ולתלמידים תמונה עדכנית...
יצירתיות והפגה – להתנתק לרגע מה"כאן ועכשיו" ולעוף עם התלמידים למחוזות הדמיון
בימי חירום, וכמובן גם בשגרה, חשוב להציע לתלמידים ולתלמידות פעילויות הפוגה, אוורור, מתן דרור לדמיון וליצירתיות, בניית תמונת עתיד אופטימית, תחושת מסוגלות וחוסן
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.