לפניכם הצעה להתנסות הדרגתית של התלמידים בצ'אט, בשיעור היסטוריה. ההתנסות מתחילה בעולמם האישי של התלמידים ומתקדמת אל נושאים היסטוריים, עד לניתוח משולב של הבינה והתלמיד את המקורות ההיסטוריים.
המהלך מחולק לשלושה שלבים:
- התנסות אישית והבנת הצורך להבטיח בדיקת מהימנות לתשובת הצ'אט.
- התנסות בנושא היסטורי שכבר נלמד בכיתה, והתלמיד מתרגל שאילת שאלות פוריות בעזרת הבינה היוצרת ואת מיומנות מיזוג טקסטים כשהוא מגיש תשובה מגובשת ומשולבת.
- התנסות העוסקת בניתוח מקורות היסטוריים עם הבינה היוצרת, תוך מודעות לחשיבות בדיקת אמינות המקורות ושקיפות.
ההצעה מופיעה כטופס שיתופי הניתן לעריכה, ובאמצעות תבנית פדלט הניתנת לשכפול (לוחצים על כפתור השכפול בצד הפדלט, ומסמנים את העיצוב והפוסטים כדי שישוכפלו עם התבנית)
מומלץ ללוות את הפעילות הכיתתית בעזרת כרטיס ניווט לתלמיד.