דלג אל

התנסות מדורגת עם צ'אט

למאגר הפרקטיקות
התנסות מדורגת עם צ'אט
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     פיתוח מיומנויות   ניהול ההוראה והחינוך     הערכה ומשוב

כותבת הפרקטיקה:
דקלה כהן, מדריכה ארצית היסטוריה ממלכתי, מזכירות פדגוגית

צורך

 מתוך הבנה שהבינה המלאכותית היוצרת כאן כדי להישאר, על תחום הדעת לאמץ את הפוטנציאל של הבינה המלאכותית כחלק בלתי נפרד משילוב שימוש חופשי באינטרנט בזמן הוראה, למידה והערכה, ככלי מרכזי לקידום תחום הדעת בעידן הדיגיטלי.
כדי להטמיע את הבינה המלאכותית היוצרת כאחד מכלי הבוגר במערכת החינוך, יש להדריך את בני הנוער איך משתמשים באופן נכון, מושכל ומיטבי בכלי הבינה בכלל ובצ'אט בפרט.
הפרקטיקה נועדה לאפשר לתלמיד להיעזר בצ'אט ככלי עזר בלמידה, ולפתח באמצעותו מיומנויות כמו חשיבה ביקורתית, שאילת שאלות, מיזוג טקסטים ועוד.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

לפניכם הצעה להתנסות הדרגתית של התלמידים בצ'אט, בשיעור היסטוריה. ההתנסות מתחילה בעולמם האישי של התלמידים ומתקדמת אל נושאים היסטוריים, עד לניתוח משולב של הבינה והתלמיד את המקורות ההיסטוריים.

המהלך מחולק לשלושה שלבים:

  1. התנסות אישית והבנת הצורך להבטיח בדיקת מהימנות לתשובת הצ'אט.
  2. התנסות בנושא היסטורי שכבר נלמד בכיתה, והתלמיד מתרגל שאילת שאלות פוריות בעזרת הבינה היוצרת ואת מיומנות מיזוג טקסטים כשהוא מגיש תשובה מגובשת ומשולבת.
  3. התנסות העוסקת בניתוח מקורות היסטוריים עם הבינה היוצרת, תוך מודעות לחשיבות בדיקת אמינות המקורות ושקיפות.

ההצעה מופיעה כטופס שיתופי הניתן לעריכה, ובאמצעות תבנית פדלט הניתנת לשכפול (לוחצים על כפתור השכפול בצד הפדלט, ומסמנים את העיצוב והפוסטים כדי שישוכפלו עם התבנית)

מומלץ ללוות את הפעילות הכיתתית בעזרת כרטיס ניווט לתלמיד.

חזרה לראש הדף

הניסיון שלך

הניסיון שלך

השתמשנו בפרקטיקה בפעילות עם תלמידי שכבת י' בביה"ס אורט רוגוזין מגדל העמק, במסגרת שיעורי היסטוריה. בעזרת הפרקטיקה למדו התלמידים להתנהל בזהירות עם הצ'אט ובאופן מושכל ומדורג. בהמשך שילבנו את הבינה היוצרת במטלת הערכה.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

קיום פגישות יעילות בשיתוף גורמי מקצוע והורים
קיום פגישות יעילות בין כל הגורמים הרלוונטיים להתקדמות תלמיד או תלמידה בעלי קשיים לימודיים או התנהגותיים, כרוכה בפיתוח יכולת לעבוד עם מגוון בעלי תפקידים שיש ל...
יישום: לפתור עמימות, להפיק תובנות ולתרגם מסקנות לפעולות ותוצרים
כשיש לנו הרבה רעיונות מלהיבים שממש מתחשק לנו ליישם אותם, עלינו להיות מסוגלים לנתח את האתגרים שלפנינו, להסיק מסקנות מעשיות שיסייעו לנו למצוא דרכי פעולה קונקרט...
חיפוש תשובות ופתרונות במקומות לא-שגרתיים
האם אילוצים הם מכשול? או שאולי הם עוזרים לנו לחפש תשובות ופתרונות במקומות לא-שגרתיים ומגבירים את היצירתיות שלנו? – כלים ורעיונות לעידוד חשיבה יצירתית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.