דלג אל

בניית מאגר ידע והנחיות לגידול בעל חיים

למאגר הפרקטיקות
בניית מאגר ידע והנחיות לגידול בעל חיים
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, פיתוח מיומנויות   ניהול ההוראה והחינוך     יישום תהליכי הוראה

כותב הפרקטיקה:
אביחי בנימיני, מדריך מפמ"ר בפיקוח חקלאות, מזכירות פדגוגית

צורך

בבתי הספר של משרד החינוך כ-250 פינות חי וגם כפרי נוער שבהם מגדלים מגוון של בעלי חיים.
גידול בעל חיים מצריך ידע רחב המתייחס לצורכי הקיום השונים של בעל החיים, שמירה על רווחתו ואספקת תנאי מחיה הולמים.
פינת החי היא הזדמנות מצוינת לייצר קשר מורה-תלמיד דרך הטיפול בבעל החיים, ורכישת מיומנויות בתחום הקניית הידע, ביקורתיות, מיומנויות רגשיות וכן מיומנויות פרקטיות של גידול בעל חיים.
המידע המצוי כיום ברשת אינו מתיישר תמיד עם הצרכים המדויקים של בעל החיים הספציפי שאותו מחזיקים בפינת החי.
גם מידע המתקבל מהבינה המלאכותית מכיל דיסאינפורמציה העלולה להנחיל ידע שגוי ולפגוע בבעל החיים.
מטרת הפעילות: יצירה של מאגר מידע תוך כדי שימוש בבינה מלאכותית, יצירתיות ואוריינות מדעית, יחד עם ביקורתיות ויכולת הבחנה בין עיקר וטפל, מידע שגוי ומידע מאומת.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

שלב א

בחירת בעל החיים: בפעילות זו עליך לייצר "דף גידול" עבור בעל חיים בפינת החי.

  • בבחירת בעל חיים יש להביא בחשבון את התרומה החינוכית, הלימודית והרגשית שלו לתלמיד.
  • גידול בעל חיים בתנאי שבי מצריך אספקה של תנאי רווחה הולמים עבורו.
  • בחר את בעל החיים שעליו תייצר דף גידול.

שלב ב:

ידע מדעי:
[בהתאם לגיל וליכולת של התלמידים, המורה יבחר אם להביא את המקורות בצורה יזומה לתלמידים או להנחות את התלמידים בחיפוש ותרגום המקורות]

  • השתמש באחד ממנועי החיפוש של מאמרים מדעיים, למשל :Google Scholar ,PubMed JSTOR ,ScienceDirect כדי למצוא מאמר העוסק בביולוגיה של בעל החיים שבחרת. מומלץ לחפש מאמר כללי ורחב ולא כזה העוסק בתחום ספציפי ממאפייני בעל החיים.
  • צור תרגום (אם צריך) וסיכום של עיקרי המאמר. אפשר, כמובן, להשתמש בבינה מלאכותית, אך חשוב לוודא שהניסוח ברור ומתאים לנאמר במאמר (כלומר, הבינה לא פוטרת עיון במאמר המקורי).

שלב ג:

חזור לבינה המלאכותית ונסח שאלה שתיתן את המידע המדויק ביותר ל"דף גידול" בעל החיים שבחרת.
על בסיס הצורך שניסחת בבחירת בעל החיים והמידע שצברת במשימה הקודמת, סנן את הנתונים השגויים והלא רלוונטיים שקיבלת מהבינה המלאכותית. יש לצבוע באדום מידע שגוי ולא רלוונטי.

שלב ד:

הפוך את המידע הנכון למסמך אחיד ורציף. אפשר להוסיף בשלב זה תמונות, קישורים למידע נוסף וכו'.

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

להכין חידון בעזרת בינה מלאכותית על בסיס המידע שנוצר בפרקטיקה.

חזרה לראש הדף

ועוד רעיון

ועוד רעיון

לייצר מסמך שיתופי של כלל התלמידים ומורים משתלמים אחראי פינות חי תוך הפריה הדדית, ביקורת והצגת הנתונים באופן אחיד.

טיפים

אפשר להיעזר בפורטל פינות חי מרחבים זואולוגיים של משרד החינוך.

חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

המחשת תהליכים היסטוריים מורכבים באמצעות גרפים
הפרקטיקה עונה על הצורך להמחיש תהליכים היסטוריים מורכבים, קשרים בין אירועים והשפעות הדדיות באופן ויזואלי ופשוט. הכלי Napkin מאפשר יצירת תרשימים ומפות מושגים ב...
نفهم، نعبّر بالكلمات و نرسم - من نصّ إلى رسمة
أن يتعرّف التلاميذ إلى أهمّيّة النصّ البصريّ في الفهم، وأن يُعمِلوا التفكير الإبداعيّالصفّ الرابع حتى الثاني عشر، بتغيير النصّ واختيار نصّ بمستوى مقروئيّة مل...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.