דלג אל

זכויות טבעיות בעידן הבינה המלאכותית

למאגר הפרקטיקות
זכויות טבעיות בעידן הבינה המלאכותית
  מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, פיתוח מיומנויות, חינוך לערכים   ניהול ההוראה והחינוך     יישום תהליכי הוראה, הערכה ומשוב   מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     מענה מותאם אישית

כותב הפרקטיקה:
רעות גרינברג, מדריכה הוראת אזרחות, מזכירות פדגוגית

צורך

הפרקטיקה עונה על הצורך של עובדי הוראה להנגיש נושאים מופשטים ומורכבים, כמו זכויות טבעיות במדינה דמוקרטית, באמצעות כלים יצירתיים וחווייתיים. הפרקטיקה מעודדת חשיבה ביקורתית ומעורבות רגשית של התלמידים, תוך פיתוח מיומנויות טכנולוגיות רלוונטיות לעידן הדיגיטלי.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

1. פתיחה והסבר על זכויות טבעיות:
הסבירו בכיתה מהן זכויות טבעיות והחשיבות שלהן במדינה דמוקרטית. הציגו דוגמאות אקטואליות המדגישות זכויות אלו.

2. היכרות עם כלים ליצירת תמונה באמצעות AI:
הציגו לתלמידים כלים שיוצרים תמונות באמצעות בינה מלאכותית, למשל: idogram Clip Drop ,Canva ,Lexica. הדגימו כיצד אפשר להשתמש בהם ליצירת תמונה.

3. משימת יצירה:
בקשו מכל תלמיד לבחור זכות טבעית אחת, ובאמצעות הכלי הדיגיטלי שייצור תמונה שמבטאת כיצד הזכות באה לידי ביטוי או שייצור תמונה שתראה כיצד הזכות מופרת.
בשלב זה על התלמיד לדמיין כיצד הזכות עשויה להיראות באופן חזותי ולהזין תיאור למחולל תמונות. אם התלמידים מתקשים לדמיין או לנסח בקשה למחולל התמונות, הם יכולים להיעזר בצ'אט בינה מלאכותית ולבקש ממנו הצעה לפרומפט מתאים לתמונה שתתאר את הזכות המתאימה.

4. הצגת התוצרים:
ערכו פעילות שבה כל תלמיד מציג את התמונה שיצר ומסביר כיצד היא מבטאת את הזכות שבחר. עודדו שיח משותף וניתוח ביקורתי של התוצרים.

5. רפלקציה וסיכום:
סיימו את השיעור בדיון על התהליך – מה למדו על זכויות טבעיות, איך תהליך היצירה תרם להבנת הנושא, ומה חשיבות הטכנולוגיה בתיווך ערכים דמוקרטיים.

חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

אפשר לערוך תערוכת זכויות טבעיות בבית הספר: התלמידים יציגו את התמונות שיצרו, ולכל תמונה יכתבו הסבר קצר.

חזרה לראש הדף

כדאי לדעת

כדאי לדעת
  1. תנאים הכרחיים:
    ○ ודאו שהתלמידים מכירים את מושגי היסוד בזכויות טבעיות לפני הפעילות.
    ○ ודאו גישה למחשבים עם הכלים הרלוונטיים ליצירת תמונה.

  2. גורמי הצלחה:
    ○ הדרכה ברורה ופשוטה לשימוש בכלי ה-AI.
    ○ חיבור בין הזכות הטבעית לתמונה באופן חווייתי ומשמעותי עבור התלמידים.

  3. תובנות מיוחדות:
    ○ חלק מהתלמידים עלולים להתקשות בתהליך היצירתי, ולכן כדאי להציע עזרה של צ'אט בינה מלאכותית או שיתוף פעולה בזוגות.
    ○ עודדו תלמידים לבחור דימויים המתחברים לעולמם האישי, דבר שיעמיק את ההבנה ואת המעורבות שלהם בנושא.

  4. אתגרים נפוצים:
    ○ זמינות טכנולוגית מוגבלת: הכינו חלופות כמו ציור ידני במקרה שאין גישה לכלים דיגיטליים.
חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

התמודדות עם סטריאוטיפים והכללות
איך נלמד לשים לב מתי הדעות שלנו אודות אנשים מבוססות על גיל, מגדר, דת, תרבות, עושר וכדומה? וכיצד נהיה מודעים יותר לאופן שבו סטריאוטיפים עשויים להשפיע על העמדו...
תיאום ציפיות
"ציפיות יש רק לכריות"? ממש לא! פעולות לתיאום ציפיות בין התלמידים למורה ובינם לבין עצמם תורמות לחיזוק תחושת השייכות ומעלות את סיכויי ההצלחה
ייצוג המידע או הידע בדרכים מגוונות
האתגר לייצג ידע בצורה אחרת או בדרך הבעה שונה מזו שבה למדנו אותו, מחייב את הלומדים לעבד אותו ואת היחסים בין מרכיביו לעומק, ומשפר את ההבנה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.