1. פתיחה והסבר על זכויות טבעיות:
הסבירו בכיתה מהן זכויות טבעיות והחשיבות שלהן במדינה דמוקרטית. הציגו דוגמאות אקטואליות המדגישות זכויות אלו.
2. היכרות עם כלים ליצירת תמונה באמצעות AI:
הציגו לתלמידים כלים שיוצרים תמונות באמצעות בינה מלאכותית, למשל: idogram Clip Drop ,Canva ,Lexica. הדגימו כיצד אפשר להשתמש בהם ליצירת תמונה.
3. משימת יצירה:
בקשו מכל תלמיד לבחור זכות טבעית אחת, ובאמצעות הכלי הדיגיטלי שייצור תמונה שמבטאת כיצד הזכות באה לידי ביטוי או שייצור תמונה שתראה כיצד הזכות מופרת.
בשלב זה על התלמיד לדמיין כיצד הזכות עשויה להיראות באופן חזותי ולהזין תיאור למחולל תמונות. אם התלמידים מתקשים לדמיין או לנסח בקשה למחולל התמונות, הם יכולים להיעזר בצ'אט בינה מלאכותית ולבקש ממנו הצעה לפרומפט מתאים לתמונה שתתאר את הזכות המתאימה.
4. הצגת התוצרים:
ערכו פעילות שבה כל תלמיד מציג את התמונה שיצר ומסביר כיצד היא מבטאת את הזכות שבחר. עודדו שיח משותף וניתוח ביקורתי של התוצרים.
5. רפלקציה וסיכום:
סיימו את השיעור בדיון על התהליך – מה למדו על זכויות טבעיות, איך תהליך היצירה תרם להבנת הנושא, ומה חשיבות הטכנולוגיה בתיווך ערכים דמוקרטיים.