דלג אל

כתיבה רפלקטיבית בעקבות כתיבה

למאגר הפרקטיקות
  מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     מענה מותאם אישית   ניהול ההוראה והחינוך     הערכה ומשוב, יישום תהליכי הוראה   מומחיות בתחום התוכן ובהוראתו     הבניית ידע, פיתוח מיומנויות

כותבת הפרקטיקה:
אריאל קלפנר, ראש היחידה לבינה מלאכותית אבטחת מידע וסייבר, חטיבת יישומי טכנולוגיה בחינוך, מינהל חדשנות וטכנולוגיה.

צורך

הצורך בבוט נובע מהרצון להנגיש לתלמידים את תהליך כתיבת הרפלקציה בצורה מובנית, ידידותית ואינטראקטיבית. רפלקציה היא כלי מרכזי לפיתוח חשיבה ביקורתית, לשיפור יכולות למידה ולהעצמת התלמידים בהבנת עצמם ותהליך הלמידה שלהם. הבוט מאפשר לתלמידים לעבור תהליך מונחה ופרסונלי, שמוביל לתובנות משמעותיות ולשיפור עצמי.

חזרה לראש הדף

הצעות למהלך

הצעות למהלך

למי הפרקטיקה מיועדת

  • הפרקטיקה ניתנת לשימוש ע"י מורים וע"י תלמידים:
  • המורים יכולים להשתמש בבוט ככלי עזר להנחיית תלמידים בתהליך כתיבת רפלקציה, תוך כדי התאמתו לצרכים האישיים של התלמידים.
  • תלמידי חטיבה עליונה (בני 18-15) יכולים להשתמש בבוט בעיקר למשימות רפלקטיביות במקצועות הומניים, מדעים, ומיומנויות למידה.

שלבים

  1. פתיחה: המורה או התלמיד נכנסים לקישור הבוט.
  2. שימוש בבוט:
    - הבוט מציג שאלות מנחות לכל שלב בתהליך הרפלקציה: דיווח, תגובה, ניתוח, בחינה ביקורתית ושינוי פרספקטיבה.
    - התלמיד עונה על השאלות ומקבל משוב מיידי והכוונה להמשך התהליך.
  3. סיכום: הבוט מסכם את הרפלקציה של התלמיד בטקסט מסודר שאפשר להגיש למורה.
  4. ניתוח המורה: המורה עובר על התשובות של התלמידים ומספק משוב נוסף במידת הצורך.
חזרה לראש הדף

עוד רעיון

עוד רעיון

אפשר לשלב את הבוט בפעילות קבוצתית, שבה כל תלמיד עובד על חלק מסוים בתהליך הרפלקציה ולאחר מכן משתף את תובנותיו עם הקבוצה. כך אפשר לשלב רפלקציה אישית עם למידה שיתופית.

טיפים
  1. שימוש מבוקר: כדאי להתחיל את השימוש בבוט בהדרכה קצרה על תהליך הרפלקציה.
  2. הדרכה על כלים דיגיטליים: אם התלמידים לא מורגלים בכלים דיגיטליים, יש להסביר איך להשתמש בבוט בצורה פשוטה.
  3. התאמה אישית: עודדו תלמידים להתאים את הרפלקציה לתחושות ולחוויות האישיות שלהם.
  4. תמיכה בזמן אמת: היו זמינים לתמוך בתלמידים במקרה של קשיים או שאלות טכניות.
  5. חיזוק חיובי: השתמשו במשוב חיובי כדי לעודד את התלמידים להמשיך להשתמש בבוט ולשפר את הרפלקציות שלהם.
חזרה לראש הדף

שימוש אחראי

שימוש אחראי
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

הערכת מהימנות של מקורות מידע
תעמולה, מניפולציה, דמגוגיה – בעידן המידע בו אנו חיים, הידע הקיים מכפיל את עצמו במהירות הולכת וגוברת, וחשוב להקנות לתלמידים מיומנויות המתייחסות ל"צרכנות נבונה...
التقييم الداخليّ في إطار التعلّم المُدْمَج (היברידי)
يتطلّب التعلم المدمج الذي يدمج بين التعلم الوجاهي والتّعلّم عن بعد إعادة التفكير بطرق تقييم مناسبة. .كيف يمكننا اختيار أدوات التقييم المناسبة لنا ؟ واي مراجع...
מערך שיעור עם הוראה משתפת
בפרקטיקה זו הבינה המלאכותית עוזרת לייצר מערך שיעור בתושב"ע ובהיסטוריה, וכך נוצר מערך שיעור שעומד בקריטריונים של "השלם גדול מסך חלקיו"
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.