- נגדיר את הנושא ונזהה את המצב/הבעיה/האירוע המאפשר משחק תפקידים.
אפשר להציג את האירוע לתלמידים באמצעות סיפור, כתבה, סרטון וכדומה. - נגדיר את התפקידים המשתתפים ונתאר כל תפקיד.
נאפשר לתלמידים לבחור מהו התפקיד שירצו לשחק בסימולציה.
תלמידים שלא מעוניינים לשחק תפקיד ישמשו כצופים. - נבחר את הדובר הראשון ונתחיל במשחק התפקידים.
במהלך השיחה ניתן להחליף תפקידים ביוזמת המנחה או ביוזמה עצמית של המשתתפים.
כאשר אחד מהצופים מעוניין להיכנס לדיון כשחקן, הוא טופח על שכמו של המתדיין שהוא מעוניין להחליף ומתיישב במקומו. אפשר להוסיף במהלך השיחה נתוני רקע, דמויות או מצבים חדשים. - נפסיק את משחק התפקידים כאשר יש די בסיס לדיון מעבד ומסכם. נשאל שאלות רפלקטיביות:
איך הרגשתם במהלך משחק התפקידים? מה קרה בשיחה מבחינתכם? אילו תובנות יש לכם מהשיחה?
- רצוי לתת לכל משתתף שלט או מדבקה המבהירים את תפקידו. הבהרה מראש של הנושא, הבעיה והתפקידים הראשוניים חיונית להצלחת הפעילות.
- חשוב שהנושא יהיה רלוונטי ומאתגר כדי שהתלמידים יוכלו להזדהות עם הדמויות ולייצג אותן. אפשר
...