לאורך השנה, כאשר יעלו נושאים הקשורים לפגיעות רשת (בין התלמידים או אירועים שפורסמו בתקשורת), נוכל להזמין את הילדים לדון באירוע ולבדוק יחד באיזו מידה נעשה שימוש בכלי המוצג להלן:
לפני כל פרסום ברשת (לייק, שיתוף, תגובה) נפעל במחשב"ה תחילה:
מ - מהימן - האם מה שאפרסם הוא מהימן ואמיתי?
ח - חברי - האם המעשה הוא חברי ועוזר למישהו או למשהו? האם מה שאפרסם עלול לפגוע בי או באחרים?
ש - שיתוף - האם הייתי מוכן לשתף את ההורים? שהורי יראו מה שאפרסם?
ב - בטוב - האם הפרסום נשלח בטוב? האם מה שאפרסם עוזר ומועיל?
ה - הכרחי - האם הפרסום הוא הכרחי?
אם עניתי כן? לחצתי ואם לא?... אז לא!
כל מעשה במחשבה תחילה... כל קליק או LIKE במחשב"ה תחילה...
נחלק לתלמידים סימנייה אותה יצמידו לטלפון הנייד (קובץ סימנייה על המילה).
הסימנייה תזכיר להם לעצור ולחשוב היטב לפני שהם משתפים מסר, תמונה או סרטון.
נציע להם לשתף במקרים שבהם פרסמו תכנים במחשב"ה תחילה
ובמקרים בהם לא הפעילו שיקול דעת לפני שיתוף והפצה.
במהלך השיחה נתייחס להכרח לחשוב באופן עצמאי גם כאשר אנחנו נתקלים במקורות סמכות או בדעות של חברים, ולהשהות שיפוט ופעולה עד לבירור פרטי המקרה. נדגיש את החשיבות של חשיבה ביקורתית והטלת ספק, באמצעות שאילת שאלות מערערות ובדיקת אמינות המידע שמגיע לידינו ממקורות שונים.